The teachers' opinions and requirements of biology skills
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F13%3A10193393" target="_blank" >RIV/00216208:11310/13:10193393 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/00216224:14410/13:00066661 RIV/00216208:11310/13:10193410
Výsledek na webu
<a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=n217YCScD~" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=n217YCScD~</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The teachers' opinions and requirements of biology skills
Popis výsledku v původním jazyce
The paper contains the results of study, which are a part of project focused on research of skills of pupils/students in science subjects at the beginning of implementation of curricular reform in the Czech Republic. This research has two main aims. The first one is, on the basis of results of multilevel skills analysis in terms of intended, implemented and achieved curriculum, to propose a structured and interconnected system of skills to be acquired by pupils/students in biology teaching at elementary and grammar schools. A starting point for the proposed system of skills became the inquiry-based science education (IBSE). The second aim is to verify the extent and conditions of acquisition of the selected skills at different school levels.
Název v anglickém jazyce
The teachers' opinions and requirements of biology skills
Popis výsledku anglicky
The paper contains the results of study, which are a part of project focused on research of skills of pupils/students in science subjects at the beginning of implementation of curricular reform in the Czech Republic. This research has two main aims. The first one is, on the basis of results of multilevel skills analysis in terms of intended, implemented and achieved curriculum, to propose a structured and interconnected system of skills to be acquired by pupils/students in biology teaching at elementary and grammar schools. A starting point for the proposed system of skills became the inquiry-based science education (IBSE). The second aim is to verify the extent and conditions of acquisition of the selected skills at different school levels.
Klasifikace
Druh
J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GAP407%2F10%2F0514" target="_blank" >GAP407/10/0514: Dovednosti žáků v biologii, geografii a chemii: výzkum zamýšleného, realizovaného a osvojeného kurikula na počátku implementace kurikulární reformy</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Journal of Baltic Science Education
ISSN
1648-3898
e-ISSN
—
Svazek periodika
12
Číslo periodika v rámci svazku
5
Stát vydavatele periodika
LT - Litevská republika
Počet stran výsledku
13
Strana od-do
579-591
Kód UT WoS článku
000328109800004
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-84900522291