Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The teachers' opinions and requirements of biology skills

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F13%3A10193393" target="_blank" >RIV/00216208:11310/13:10193393 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/00216224:14410/13:00066661 RIV/00216208:11310/13:10193410

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=n217YCScD~" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=n217YCScD~</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The teachers' opinions and requirements of biology skills

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper contains the results of study, which are a part of project focused on research of skills of pupils/students in science subjects at the beginning of implementation of curricular reform in the Czech Republic. This research has two main aims. The first one is, on the basis of results of multilevel skills analysis in terms of intended, implemented and achieved curriculum, to propose a structured and interconnected system of skills to be acquired by pupils/students in biology teaching at elementary and grammar schools. A starting point for the proposed system of skills became the inquiry-based science education (IBSE). The second aim is to verify the extent and conditions of acquisition of the selected skills at different school levels.

  • Název v anglickém jazyce

    The teachers' opinions and requirements of biology skills

  • Popis výsledku anglicky

    The paper contains the results of study, which are a part of project focused on research of skills of pupils/students in science subjects at the beginning of implementation of curricular reform in the Czech Republic. This research has two main aims. The first one is, on the basis of results of multilevel skills analysis in terms of intended, implemented and achieved curriculum, to propose a structured and interconnected system of skills to be acquired by pupils/students in biology teaching at elementary and grammar schools. A starting point for the proposed system of skills became the inquiry-based science education (IBSE). The second aim is to verify the extent and conditions of acquisition of the selected skills at different school levels.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GAP407%2F10%2F0514" target="_blank" >GAP407/10/0514: Dovednosti žáků v biologii, geografii a chemii: výzkum zamýšleného, realizovaného a osvojeného kurikula na počátku implementace kurikulární reformy</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Baltic Science Education

  • ISSN

    1648-3898

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    12

  • Číslo periodika v rámci svazku

    5

  • Stát vydavatele periodika

    LT - Litevská republika

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    579-591

  • Kód UT WoS článku

    000328109800004

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-84900522291