Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Farmers' markets in Prague: A new challenge within the urban shoppingscape

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F13%3A10124218" target="_blank" >RIV/00216208:11310/13:10124218 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://10.1007/s10460-012-9395-5" target="_blank" >http://10.1007/s10460-012-9395-5</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/s10460-012-9395-5" target="_blank" >10.1007/s10460-012-9395-5</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Farmers' markets in Prague: A new challenge within the urban shoppingscape

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Farmers' markets are a relatively recent phenomenon in Prague, Czechia. The first of them was opened in the autumn of 2009, but the real boom started in the spring/summer of 2010. The survey introduced in this paper is concerned with the study of alternative food networks and farmers' markets. It offers the results of methodological triangulation based on: i) the data obtained via the questionnaire survey, ii) organizers' reflections on the customer structure, motivation for shopping at farmers' marketsand the question of social exclusivity of farmers' markets in Prague as revealed in interviews and iii) the field notes from the participant observation at the markets under study. The results show that farmers' markets are emerging all around Prague inlocalities of different social status, so the poorer citizens are not necessarily excluded from the access to markets. The differences between markets, in terms of size, range of goods and term seem to follow the inner city/hinterlands d

  • Název v anglickém jazyce

    Farmers' markets in Prague: A new challenge within the urban shoppingscape

  • Popis výsledku anglicky

    Farmers' markets are a relatively recent phenomenon in Prague, Czechia. The first of them was opened in the autumn of 2009, but the real boom started in the spring/summer of 2010. The survey introduced in this paper is concerned with the study of alternative food networks and farmers' markets. It offers the results of methodological triangulation based on: i) the data obtained via the questionnaire survey, ii) organizers' reflections on the customer structure, motivation for shopping at farmers' marketsand the question of social exclusivity of farmers' markets in Prague as revealed in interviews and iii) the field notes from the participant observation at the markets under study. The results show that farmers' markets are emerging all around Prague inlocalities of different social status, so the poorer citizens are not necessarily excluded from the access to markets. The differences between markets, in terms of size, range of goods and term seem to follow the inner city/hinterlands d

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    DE - Zemský magnetismus, geodesie, geografie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GAP404%2F12%2F0470" target="_blank" >GAP404/12/0470: Geografie alternativních potravinových sítí a udržitelné spotřeby</a><br>

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Agriculture and Human Values

  • ISSN

    0889-048X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    30

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    NL - Nizozemsko

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    179-191

  • Kód UT WoS článku

    000319218700003

  • EID výsledku v databázi Scopus