Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

HOW LOCAL IS LOCAL: CASE STUDY OF PRAGUE FARMERS’ MARKET

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F18%3A77348" target="_blank" >RIV/60460709:41110/18:77348 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    HOW LOCAL IS LOCAL: CASE STUDY OF PRAGUE FARMERS’ MARKET

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Farmers markets offering locally grown produce are meant by vendors as key to build self-reliant food economies, support local farmers, reduce energy use, and provide high quality fresh fruits and vegetables. By purchasing fresh, organic, local products at farmers markets, consumers satisfy not only their current concerns for nutrition and health but as well the well-being of the society and support the local community. The objective of this paper is to determine how local the products are at farmers markets through a case study of Prague (Czech Republic). The study was conducted on a sample of 125 farmers markets products. Based on the analysis of 127 products from the farmers markets in Prague, it can be said that the distance from the destination of their origin is from 1 km to 838 km. The most local products sold at the farmers markets are vegetable and bakery products. Beyond that the least local products are wine, beer, meat and sausages. According to the regional labelling rules, regional food

  • Název v anglickém jazyce

    HOW LOCAL IS LOCAL: CASE STUDY OF PRAGUE FARMERS’ MARKET

  • Popis výsledku anglicky

    Farmers markets offering locally grown produce are meant by vendors as key to build self-reliant food economies, support local farmers, reduce energy use, and provide high quality fresh fruits and vegetables. By purchasing fresh, organic, local products at farmers markets, consumers satisfy not only their current concerns for nutrition and health but as well the well-being of the society and support the local community. The objective of this paper is to determine how local the products are at farmers markets through a case study of Prague (Czech Republic). The study was conducted on a sample of 125 farmers markets products. Based on the analysis of 127 products from the farmers markets in Prague, it can be said that the distance from the destination of their origin is from 1 km to 838 km. The most local products sold at the farmers markets are vegetable and bakery products. Beyond that the least local products are wine, beer, meat and sausages. According to the regional labelling rules, regional food

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    AGRARIAN PERSPECTIVES XXVII. FOOD SAFETY – FOOD SECURITY. PROCEEDINGS of the 27th International Scientific Conference

  • ISBN

    978-80-213-2890-7

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    7-13

  • Název nakladatele

    Czech University of Life Sciences Prague

  • Místo vydání

    Czech University of Life Sciences Prague

  • Místo konání akce

    Czech University of Life Sciences Prague

  • Datum konání akce

    19. 9. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku