Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Perceived Embeddedness by Shoppers at Farmers' Markets in the Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43310%2F15%3A43910964" target="_blank" >RIV/62156489:43310/15:43910964 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.icabr.com/fullpapers/icabr2014.pdf" target="_blank" >http://www.icabr.com/fullpapers/icabr2014.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Perceived Embeddedness by Shoppers at Farmers' Markets in the Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper addresses some of the key aspects of the perceived embeddedness in alternative food networks, making a direct link between theory and empirical research. To more fully understand the concept of embeddedness and its role in food chain and regional development, perceived embeddedness benefits of shopper at farmers markets were investigated. Through the empirical research conducted on shoppers at all 11 farmers market in Brno, Czech Republic, it was found that the shoppers' satisfaction was not only influenced by tangible aspects, such as the product experience attributes and the comparative price convenience, but that satisfaction is also influenced by the complementary impact of an intangible factors of perception of social, spatial and natural embeddedness. By the shopping at the farmers market consumers demonstrate preference not only for fresh and tasty food, but also their willingness to support local production and community.

  • Název v anglickém jazyce

    Perceived Embeddedness by Shoppers at Farmers' Markets in the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    This paper addresses some of the key aspects of the perceived embeddedness in alternative food networks, making a direct link between theory and empirical research. To more fully understand the concept of embeddedness and its role in food chain and regional development, perceived embeddedness benefits of shopper at farmers markets were investigated. Through the empirical research conducted on shoppers at all 11 farmers market in Brno, Czech Republic, it was found that the shoppers' satisfaction was not only influenced by tangible aspects, such as the product experience attributes and the comparative price convenience, but that satisfaction is also influenced by the complementary impact of an intangible factors of perception of social, spatial and natural embeddedness. By the shopping at the farmers market consumers demonstrate preference not only for fresh and tasty food, but also their willingness to support local production and community.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    GA - Zemědělská ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings from IX. International Conference on Applied Business Research ICABR 2014

  • ISBN

    978-80-7509-223-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    698-706

  • Název nakladatele

    Mendelova univerzita v Brně

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Talca

  • Datum konání akce

    6. 10. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000389579800067