Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Who spends the most money at farmers' markets?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F19%3A79876" target="_blank" >RIV/60460709:41110/19:79876 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.agriculturejournals.cz/publicFiles/69_2019-AGRICECON.pdf" target="_blank" >https://www.agriculturejournals.cz/publicFiles/69_2019-AGRICECON.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.17221/69/2019-AGRICECON" target="_blank" >10.17221/69/2019-AGRICECON</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Who spends the most money at farmers' markets?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Farmers markets have been booming in recent years and are becoming an important alternative food network. They enable farmers to sell their products directly to customers and thus shorten the supply chain. Market organizers must meet the needs of both consumers and vendors by ensuring customer satisfaction while maintaining profitability for vendors. The present study identified four basic segments at farmers markets, as follows: Product-oriented customers, Personal social responsibility-oriented customers. Entertainment and emotional-oriented customers, Alternative food-oriented customers. These segments were analysed using Structural Equation Modeling in relation to the amount of money spent on average at a farmers market. The results indicate that most money was spent at farmers market segments that are oriented at entertainment and emotional-oriented and product-oriented customers. This indicates that farmers markets are not longer just a place to purchase fresh, high-quality food, but also a pla

  • Název v anglickém jazyce

    Who spends the most money at farmers' markets?

  • Popis výsledku anglicky

    Farmers markets have been booming in recent years and are becoming an important alternative food network. They enable farmers to sell their products directly to customers and thus shorten the supply chain. Market organizers must meet the needs of both consumers and vendors by ensuring customer satisfaction while maintaining profitability for vendors. The present study identified four basic segments at farmers markets, as follows: Product-oriented customers, Personal social responsibility-oriented customers. Entertainment and emotional-oriented customers, Alternative food-oriented customers. These segments were analysed using Structural Equation Modeling in relation to the amount of money spent on average at a farmers market. The results indicate that most money was spent at farmers market segments that are oriented at entertainment and emotional-oriented and product-oriented customers. This indicates that farmers markets are not longer just a place to purchase fresh, high-quality food, but also a pla

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Agricultural Economics (Zemědělská ekonomika)

  • ISSN

    0139-570X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    65

  • Číslo periodika v rámci svazku

    11

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    491-498

  • Kód UT WoS článku

    000497970700001

  • EID výsledku v databázi Scopus