Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Customer experience with farmers’ markets: what hashtags can reveal

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F18%3A76542" target="_blank" >RIV/60460709:41110/18:76542 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.22434/IFAMR2017.0039" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.22434/IFAMR2017.0039</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.22434/IFAMR2017.0039" target="_blank" >10.22434/IFAMR2017.0039</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Customer experience with farmers’ markets: what hashtags can reveal

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Social media networks are increasing in popularity and have been integrated into many aspects of daily life. Analysis of the ways in which individuals use social media is important for understanding social, cultural, and environmental issues. This study examines experiences of farmers market customers through their self-expression on social networks. Contributions to the Instagram social network based on the farmersmarket hashtag were gathered on a single day, yielding 19,398 contributions created by 13,862 users. Six major linked hashtags were identified (Organic, Fresh, Food, Local, Vegan, and Healthy), providing key indicators of the characteristics of farmers markets that are valued by customers. Four customer segments were identified: Product Oriented, Emotional Oriented, Social Oriented, and Product-Social Oriented, with strong interconnections identified between these communities. The results of this study provide insights into consumer values and behaviors in the farmers market context and wi

  • Název v anglickém jazyce

    Customer experience with farmers’ markets: what hashtags can reveal

  • Popis výsledku anglicky

    Social media networks are increasing in popularity and have been integrated into many aspects of daily life. Analysis of the ways in which individuals use social media is important for understanding social, cultural, and environmental issues. This study examines experiences of farmers market customers through their self-expression on social networks. Contributions to the Instagram social network based on the farmersmarket hashtag were gathered on a single day, yielding 19,398 contributions created by 13,862 users. Six major linked hashtags were identified (Organic, Fresh, Food, Local, Vegan, and Healthy), providing key indicators of the characteristics of farmers markets that are valued by customers. Four customer segments were identified: Product Oriented, Emotional Oriented, Social Oriented, and Product-Social Oriented, with strong interconnections identified between these communities. The results of this study provide insights into consumer values and behaviors in the farmers market context and wi

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    International Food and Agribusiness Management Review

  • ISSN

    1559-2448

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    21

  • Číslo periodika v rámci svazku

    6

  • Stát vydavatele periodika

    NL - Nizozemsko

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

    755-770

  • Kód UT WoS článku

    000438417900006

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85049771648