Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

WHY PEOPLE USE HASHTAGS WHEN VISITING FARMERS´ MARKETS

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F17%3A75396" target="_blank" >RIV/60460709:41110/17:75396 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    WHY PEOPLE USE HASHTAGS WHEN VISITING FARMERS´ MARKETS

  • Popis výsledku v původním jazyce

    A shorter organic food supply chain is providing environmental and social benefits. To support the continued growth of organics, greater emphasis should be put on farmers markets and supply chain special projects. This calls for increasing the accuracy of organic market data collection. The analysis of peoples behavior helps us understand social, cultural and environmental issues surrounding customers activities at farmers markets. This papers objective is to identify motives that lead consumers with smart phones to use hashtags when posting photos related to farmers markets on the social network Instagram. Data were obtained using two methods. The first method was a structured interview with 136 users of the social network Instagram who created posts in relation to farmers markets. The second was an analysis of 1,000 photos on Instagram where four evaluators (each 250 images) created the categories that define the content of hashtags in relation to their contributions to farmers markets. B

  • Název v anglickém jazyce

    WHY PEOPLE USE HASHTAGS WHEN VISITING FARMERS´ MARKETS

  • Popis výsledku anglicky

    A shorter organic food supply chain is providing environmental and social benefits. To support the continued growth of organics, greater emphasis should be put on farmers markets and supply chain special projects. This calls for increasing the accuracy of organic market data collection. The analysis of peoples behavior helps us understand social, cultural and environmental issues surrounding customers activities at farmers markets. This papers objective is to identify motives that lead consumers with smart phones to use hashtags when posting photos related to farmers markets on the social network Instagram. Data were obtained using two methods. The first method was a structured interview with 136 users of the social network Instagram who created posts in relation to farmers markets. The second was an analysis of 1,000 photos on Instagram where four evaluators (each 250 images) created the categories that define the content of hashtags in relation to their contributions to farmers markets. B

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    AGRARIAN PERSPECTIVES XXVI: COMPETITIVENESS OF EUROPEAN AGRICULTURE AND FOOD SECTORS

  • ISBN

    978-80-213-2787-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    287-292

  • Název nakladatele

    CZECH UNIVERSITY LIFE SCIENCES PRAGUE, DEPT SYSTEMS ENG, KAMYCKA 129, PRAGUE 6 165 21, CZECH REPUBLIC

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Prague

  • Datum konání akce

    13. 9. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000417392400038