Jak jsme na tom s místními a regionálními potravinami? Zaostřeno na Zlínský kraj
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68145535%3A_____%2F24%3A00604583" target="_blank" >RIV/68145535:_____/24:00604583 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://geonika.cz/doplnky/pop/Duzi_3-24.pdf" target="_blank" >https://geonika.cz/doplnky/pop/Duzi_3-24.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Jak jsme na tom s místními a regionálními potravinami? Zaostřeno na Zlínský kraj
Popis výsledku v původním jazyce
V tomto článku přinášíme vybrané výsledky průzkumu veřejného mínění, který jsme během podzimu 2023 realizovali ve spolupráci s partnerem, organizací Líska, z. s. Díky dobrovolnému zapojení respondentů se nám podařilo získat 168 dotazníků. A co nás v průzkumu zajímalo? Především povědomí o místních zemědělcích a řemeslnících působících ve Zlínském kraji. V jaké míře obyvatelé nakupují jejich zboží, využívají jejich služeb, kde a jak je nakupují a jak se k nim dostávají informace o tomto segmentu trhu. Ve zkratce jsme tedy zjišťovali spotřební chování lidí vzhledem k místním a regionálním výrobkům. Zkoumali jsme, jaké mají spotřebitelé problémy s dostupností těchto potravin a sbírali jsme od nich i nápady, jak podpořit jejich produkci a odbyt. Aby byl pohled na toto téma ucelenější, doplnili jsme výsledky dotazníkového šetření o mapování zemědělců a výrobců, kteří prioritně využívají možnosti přímého odbytu svých produktů a také přehled prodejen, které se specializují na místní a regionální potraviny.nn
Název v anglickém jazyce
How are we doing with local and regional food? Focus on the Zlín Region
Popis výsledku anglicky
In this article, we present selected results of a public opinion poll we conducted during autumn 2023 in cooperation with thanks to the voluntary participation of respondents, we managed to obtain 168 questionnaires. And what were we interested in? First of all, awareness of local farmers and craftsmen operating in the Zlín Region. To what extent residents buy their goods, use their services, where and how they buy them and how they get information about this market segment. Thus, in short, we investigated people's consumption behaviour towards local and regional products. We researched the extent to which consumers have problems in accessing these foods and also collected ideas from them on how to promote their production and marketing. In order to have a more comprehensive view of the topic, we complemented the results of the questionnaire survey by mapping farmers and producers who prioritise the direct marketing of their products, as well as an overview of outlets that specialise in local and regional food.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50704 - Environmental sciences (social aspects)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2024
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Selská revue
ISSN
2533-3607
e-ISSN
—
Svazek periodika
19
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
41-44
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—