Názornost ve výuce chemie očima učitelů
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F13%3A10133874" target="_blank" >RIV/00216208:11310/13:10133874 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Názornost ve výuce chemie očima učitelů
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek se zabývá výsledky dotazníkového šetření zaměřeného na problematiku názornosti. Diskutovány jsou zejména různé prostředky, kterými lze realizovat názornost ve výuce chemie na středních školách. Provedené šetření potvrdilo důležitost používání názorných prostředků ve výuce chemie, přičemž podle učitelů je žáky nejoceňovanějším prostředkem pro dosahování názornosti experiment, zatímco učitelé nejvíce využívají popisu (slovního či písemného) s příp. grafickým doprovodem. V návaznosti na výsledkyšetření budou dále zkoumány možnosti využití "neexperimentálních" demonstrací ve výuce chemie.
Název v anglickém jazyce
Illustrative approach in chemistry education
Popis výsledku anglicky
In the contribution, results of the orientation questionnaire research focused on the illustrative approach are discussed. The research confirmed the importance of the illustrative approach in chemistry education at secondary schools. Various teaching methods and visual aids can be used to be more illustrative in chemistry. Teachers report that students would particularly welcome experiments to make chemistry as illustrative as possible. In contrast, teachers tend to use the narrative approach with graphics. Following the results of the research the attention will be paid to "non-experimental" demonstrations in chemistry education.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Aktuálne smerovanie výskumov v dizertačných prácach z didaktiky chémie
ISBN
978-80-223-3300-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
62-68
Název nakladatele
Prírodovedecká fakulta Univerzity Komenského
Místo vydání
Bratislava, Slovensko
Místo konání akce
Bratislava
Datum konání akce
22. 11. 2012
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—