Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Názornost ve výuce chemie očima učitelů

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F13%3A10133874" target="_blank" >RIV/00216208:11310/13:10133874 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Názornost ve výuce chemie očima učitelů

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek se zabývá výsledky dotazníkového šetření zaměřeného na problematiku názornosti. Diskutovány jsou zejména různé prostředky, kterými lze realizovat názornost ve výuce chemie na středních školách. Provedené šetření potvrdilo důležitost používání názorných prostředků ve výuce chemie, přičemž podle učitelů je žáky nejoceňovanějším prostředkem pro dosahování názornosti experiment, zatímco učitelé nejvíce využívají popisu (slovního či písemného) s příp. grafickým doprovodem. V návaznosti na výsledkyšetření budou dále zkoumány možnosti využití "neexperimentálních" demonstrací ve výuce chemie.

  • Název v anglickém jazyce

    Illustrative approach in chemistry education

  • Popis výsledku anglicky

    In the contribution, results of the orientation questionnaire research focused on the illustrative approach are discussed. The research confirmed the importance of the illustrative approach in chemistry education at secondary schools. Various teaching methods and visual aids can be used to be more illustrative in chemistry. Teachers report that students would particularly welcome experiments to make chemistry as illustrative as possible. In contrast, teachers tend to use the narrative approach with graphics. Following the results of the research the attention will be paid to "non-experimental" demonstrations in chemistry education.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Aktuálne smerovanie výskumov v dizertačných prácach z didaktiky chémie

  • ISBN

    978-80-223-3300-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    62-68

  • Název nakladatele

    Prírodovedecká fakulta Univerzity Komenského

  • Místo vydání

    Bratislava, Slovensko

  • Místo konání akce

    Bratislava

  • Datum konání akce

    22. 11. 2012

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku