The teacher of chemistry and the creation of test items
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F13%3A10138814" target="_blank" >RIV/00216208:11310/13:10138814 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.hsci.info/Proceedings_HSCI2011_lowres.pdf" target="_blank" >http://www.hsci.info/Proceedings_HSCI2011_lowres.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The teacher of chemistry and the creation of test items
Popis výsledku v původním jazyce
The test is a very effective and objective way to prove the students' results in educational process. Although the tests are the inherent part of evaluation, in practice it seems that teachers aren't well prepared for creation of test items. Many teachers don't know that the test items creation have strict rules which must be observed. Marginalization of rules for test items creation can lead to misunderstanding, to frequent errors and students' questions. In article there are demonstrated common mistakes in test items and main rules for the creation of different types of test items. It is summarized in several recommendations for teachers.
Název v anglickém jazyce
The teacher of chemistry and the creation of test items
Popis výsledku anglicky
The test is a very effective and objective way to prove the students' results in educational process. Although the tests are the inherent part of evaluation, in practice it seems that teachers aren't well prepared for creation of test items. Many teachers don't know that the test items creation have strict rules which must be observed. Marginalization of rules for test items creation can lead to misunderstanding, to frequent errors and students' questions. In article there are demonstrated common mistakes in test items and main rules for the creation of different types of test items. It is summarized in several recommendations for teachers.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
HSCI2013 Proceedings of the 10th International Conference on Hands-on Science
ISBN
978-989-98032-2-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
307-312
Název nakladatele
Equilibria, s.r.o., Košice, Slovakia
Místo vydání
Košice
Místo konání akce
Košice
Datum konání akce
1. 7. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—