Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The teacher of chemistry and the creation of test items

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F13%3A10138814" target="_blank" >RIV/00216208:11310/13:10138814 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.hsci.info/Proceedings_HSCI2011_lowres.pdf" target="_blank" >http://www.hsci.info/Proceedings_HSCI2011_lowres.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The teacher of chemistry and the creation of test items

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The test is a very effective and objective way to prove the students' results in educational process. Although the tests are the inherent part of evaluation, in practice it seems that teachers aren't well prepared for creation of test items. Many teachers don't know that the test items creation have strict rules which must be observed. Marginalization of rules for test items creation can lead to misunderstanding, to frequent errors and students' questions. In article there are demonstrated common mistakes in test items and main rules for the creation of different types of test items. It is summarized in several recommendations for teachers.

  • Název v anglickém jazyce

    The teacher of chemistry and the creation of test items

  • Popis výsledku anglicky

    The test is a very effective and objective way to prove the students' results in educational process. Although the tests are the inherent part of evaluation, in practice it seems that teachers aren't well prepared for creation of test items. Many teachers don't know that the test items creation have strict rules which must be observed. Marginalization of rules for test items creation can lead to misunderstanding, to frequent errors and students' questions. In article there are demonstrated common mistakes in test items and main rules for the creation of different types of test items. It is summarized in several recommendations for teachers.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    HSCI2013 Proceedings of the 10th International Conference on Hands-on Science

  • ISBN

    978-989-98032-2-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    307-312

  • Název nakladatele

    Equilibria, s.r.o., Košice, Slovakia

  • Místo vydání

    Košice

  • Místo konání akce

    Košice

  • Datum konání akce

    1. 7. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku