TVORBA STUDIJNÍ OPORY PRO ADAPTIVNÍ VÝUKU
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F14%3AA1501BPA" target="_blank" >RIV/61988987:17450/14:A1501BPA - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
TVORBA STUDIJNÍ OPORY PRO ADAPTIVNÍ VÝUKU
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek pojednává o vyučovacích metodách a vyučovacích stylech učitelů, které lze uplatnit při tvorbě adaptivního studijního materiálu. Studijní materiály jsou zakomponovány do elektronické adaptivní výuky. Adaptivní výuku řídí programový systém pro řízení výuky - virtuální učitel. Podstata virtuálního učitele je následující. Na základě zjištěného individuálního učebního stylu studenta mu virtuální učitel předloží nejvhodnější studijní oporu. Virtuální učitel obsahuje rozsáhlou databázi různých stylůučení, vlastností studentů a pravidla pro tvorbu adaptivních studijních materiálů. Cílem příspěvku je využití vyučovacích metod a vyučovacích stylů učitelů, které virtuální učitel aplikuje při učení jednotlivého studenta. Učení se touto adaptivní formouvýuky stává pro studenta efektivnější a přínosnější. Nabyté vědomostí a znalosti se adaptivně otestují.
Název v anglickém jazyce
CREATION OF STUDY MATERIAL FOR ADPTIVE E-LEARNING
Popis výsledku anglicky
Paper deals with teaching methods and teaching styles of teachers, which can be used in creation of adaptive learning material. Study materials are embedded into elctronic adaptive learning. Adaptive learning program is controled by a learning managementsystem - a virtual teacher. The essence of the virtual teacher is as follows. Based on assessed individual learning mode of student virtual teacher suggests the most suitable study material. Virtual teacher consists of vast database of various learningmodes, student charachteristics and rules for creation of adaptive study materials. Aim of this paper is use of teaching methods and teaching styles which are then used by virtual teacher for teaching each individual. Learning in this adaptive form of education is getting more efficient and rewarding. Knowledge and skills gained during this process is tested adaptively too.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Journal of Technology and Information Education
ISSN
1803-537X
e-ISSN
—
Svazek periodika
6
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
14
Strana od-do
57-70
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—