Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

E-learning form of adaptive instruction

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F12%3AA13014Q2" target="_blank" >RIV/61988987:17450/12:A13014Q2 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    E-learning form of adaptive instruction

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This contribution will introduce a complex plan of the whole system for the individualized electronic instruction. The core of the system is a program to control teaching, so called ?virtual teacher? .The virtual teacher automatically adapts to individual student´s characteristics and his learning style.It adapts to static as well as to dynamic characteristics of the student. To manage all this it needs a database of various styles and forms of teaching as well as sufficient amount of information aboutlearning style, type of memory and other characteristics of the student. The information about these characteristics, structure of data storage and use by virtual teacher are also part of the contribution.We will also outline a methodology of adaptive study materials.We will define basic rules and forms to create adaptive study materials.

  • Název v anglickém jazyce

    E-learning form of adaptive instruction

  • Popis výsledku anglicky

    This contribution will introduce a complex plan of the whole system for the individualized electronic instruction. The core of the system is a program to control teaching, so called ?virtual teacher? .The virtual teacher automatically adapts to individual student´s characteristics and his learning style.It adapts to static as well as to dynamic characteristics of the student. To manage all this it needs a database of various styles and forms of teaching as well as sufficient amount of information aboutlearning style, type of memory and other characteristics of the student. The information about these characteristics, structure of data storage and use by virtual teacher are also part of the contribution.We will also outline a methodology of adaptive study materials.We will define basic rules and forms to create adaptive study materials.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    O - Projekt operacniho programu

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    9th International Scientific Conference on Distance Learning in Applied Informatics

  • ISBN

    978-80-558-0092-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    352

  • Strana od-do

    194-201

  • Název nakladatele

    Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre

  • Místo vydání

    Nitra

  • Místo konání akce

    Štůrovo

  • Datum konání akce

    1. 1. 2012

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku