E-learning form of adaptive instruction
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F12%3AA13014Q2" target="_blank" >RIV/61988987:17450/12:A13014Q2 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
E-learning form of adaptive instruction
Popis výsledku v původním jazyce
This contribution will introduce a complex plan of the whole system for the individualized electronic instruction. The core of the system is a program to control teaching, so called ?virtual teacher? .The virtual teacher automatically adapts to individual student´s characteristics and his learning style.It adapts to static as well as to dynamic characteristics of the student. To manage all this it needs a database of various styles and forms of teaching as well as sufficient amount of information aboutlearning style, type of memory and other characteristics of the student. The information about these characteristics, structure of data storage and use by virtual teacher are also part of the contribution.We will also outline a methodology of adaptive study materials.We will define basic rules and forms to create adaptive study materials.
Název v anglickém jazyce
E-learning form of adaptive instruction
Popis výsledku anglicky
This contribution will introduce a complex plan of the whole system for the individualized electronic instruction. The core of the system is a program to control teaching, so called ?virtual teacher? .The virtual teacher automatically adapts to individual student´s characteristics and his learning style.It adapts to static as well as to dynamic characteristics of the student. To manage all this it needs a database of various styles and forms of teaching as well as sufficient amount of information aboutlearning style, type of memory and other characteristics of the student. The information about these characteristics, structure of data storage and use by virtual teacher are also part of the contribution.We will also outline a methodology of adaptive study materials.We will define basic rules and forms to create adaptive study materials.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
O - Projekt operacniho programu
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
9th International Scientific Conference on Distance Learning in Applied Informatics
ISBN
978-80-558-0092-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
352
Strana od-do
194-201
Název nakladatele
Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre
Místo vydání
Nitra
Místo konání akce
Štůrovo
Datum konání akce
1. 1. 2012
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—