Intelligent Virtual Teacher
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F10%3AA11010D0" target="_blank" >RIV/61988987:17450/10:A11010D0 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Intelligent Virtual Teacher
Popis výsledku v původním jazyce
This article describes the principles of a so-called intelligent virtual tutor. This is a programme system for managing education, automatically adjusting to the individual characteristics of the student and his/her learning style. It modifies its teaching to both static and dynamically changing characteristics of the student. For this the virtual teacher needs a sufficiently rich supply of various styles and forms of education as well as plenty of information on the style of learning, type of memory and other characteristics of the student. The paper describes the structure of maintaining this information and its use by the virtual teacher for intelligent learning management. As opposed to the semantic website and other current trends of individualization of education, this concerns a new original approach to individualizing education, which enables adaptation of the teaching material, not simply a run-through of these materials or user environment.
Název v anglickém jazyce
Intelligent Virtual Teacher
Popis výsledku anglicky
This article describes the principles of a so-called intelligent virtual tutor. This is a programme system for managing education, automatically adjusting to the individual characteristics of the student and his/her learning style. It modifies its teaching to both static and dynamically changing characteristics of the student. For this the virtual teacher needs a sufficiently rich supply of various styles and forms of education as well as plenty of information on the style of learning, type of memory and other characteristics of the student. The paper describes the structure of maintaining this information and its use by the virtual teacher for intelligent learning management. As opposed to the semantic website and other current trends of individualization of education, this concerns a new original approach to individualizing education, which enables adaptation of the teaching material, not simply a run-through of these materials or user environment.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA406%2F09%2F0242" target="_blank" >GA406/09/0242: Evaluace eLearningu - systémový přístup</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Theoretical and Practical Aspects of Distance Learning
ISBN
978-83-60071-30-4
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
13
Strana od-do
—
Název nakladatele
Studio NOA
Místo vydání
Katowice
Místo konání akce
Cieszyn-Katowice, Poland
Datum konání akce
1. 1. 2010
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—