Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Intelligent Virtual Teacher

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F10%3AA11010D0" target="_blank" >RIV/61988987:17450/10:A11010D0 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Intelligent Virtual Teacher

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This article describes the principles of a so-called intelligent virtual tutor. This is a programme system for managing education, automatically adjusting to the individual characteristics of the student and his/her learning style. It modifies its teaching to both static and dynamically changing characteristics of the student. For this the virtual teacher needs a sufficiently rich supply of various styles and forms of education as well as plenty of information on the style of learning, type of memory and other characteristics of the student. The paper describes the structure of maintaining this information and its use by the virtual teacher for intelligent learning management. As opposed to the semantic website and other current trends of individualization of education, this concerns a new original approach to individualizing education, which enables adaptation of the teaching material, not simply a run-through of these materials or user environment.

  • Název v anglickém jazyce

    Intelligent Virtual Teacher

  • Popis výsledku anglicky

    This article describes the principles of a so-called intelligent virtual tutor. This is a programme system for managing education, automatically adjusting to the individual characteristics of the student and his/her learning style. It modifies its teaching to both static and dynamically changing characteristics of the student. For this the virtual teacher needs a sufficiently rich supply of various styles and forms of education as well as plenty of information on the style of learning, type of memory and other characteristics of the student. The paper describes the structure of maintaining this information and its use by the virtual teacher for intelligent learning management. As opposed to the semantic website and other current trends of individualization of education, this concerns a new original approach to individualizing education, which enables adaptation of the teaching material, not simply a run-through of these materials or user environment.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA406%2F09%2F0242" target="_blank" >GA406/09/0242: Evaluace eLearningu - systémový přístup</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Theoretical and Practical Aspects of Distance Learning

  • ISBN

    978-83-60071-30-4

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Studio NOA

  • Místo vydání

    Katowice

  • Místo konání akce

    Cieszyn-Katowice, Poland

  • Datum konání akce

    1. 1. 2010

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku