Symbolický tvar regionu a regionální výchova: příklad Frýdlantska
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F13%3A10156018" target="_blank" >RIV/00216208:11310/13:10156018 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Symbolický tvar regionu a regionální výchova: příklad Frýdlantska
Popis výsledku v původním jazyce
Článek se zabývá tematikou regionu v geografickém vzdělávání, resp. možnosti využití symboliky území v regionální výchově, se zřetelem na uvedení konkrétního příkladu využití symboliky vybraného území v regionální výchově. V první části příspěvku se diskutují klíčové pojmy i jejich význam v geografickém vzdělávání (region, regionální vědomí, regionální identita). Následující část specifikuje je ve vztahu k symbolickému tvaru regionu a možnostem jeho využití ve výuce. Konkrétním postupům, jak pracovat sregionálními symboly, je věnována závěrečná část. Na příkladu Frýdlantska se uvádějí návrhy možného využití, možnosti práce s regionálními symboly v hodinách zeměpisu. Doplněno je i stručné zhodnocení přínosu k regionálnímu vzdělávání.
Název v anglickém jazyce
The Symbolic Shape of a Region and Regional Instruction: The Frýdlant Region
Popis výsledku anglicky
The Symbolic Shape of a Region and Regional Instruction: The Frýdlant Region. This article explores the topic of regions in geographical education. Specifically, it examines possibilities for utilising a given region's symbols to teach about that region.The first section discusses certain key terms and their importance in geographical education (region, regional consciousness and regional identity). Next, the article focuses on these terms in relation to the symbolic shape of a region. The concluding section provides specific procedures for working with regional symbols. Using the example of the Frydlánt Region, the author presents certain methods for utilising regional symbols during geography lessons. A brief assessment of the benefits of such an approach to regional instruction is provided. The article also introduces additional proposals for effective instruction, including a worksheet and helpful method tips (accessible at www.geography.cz/geograficke-rozhledy under Materiály).
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GAP404%2F12%2F1112" target="_blank" >GAP404/12/1112: Formování územních identit v oblastech s intenzivně přeměněnou krajinou: příklad severozápadních Čech</a><br>
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Geografické rozhledy
ISSN
1210-3004
e-ISSN
—
Svazek periodika
23
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
3
Strana od-do
16-18
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—