Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Symbolický tvar regionu a regionální výchova: příklad Frýdlantska

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F13%3A10156018" target="_blank" >RIV/00216208:11310/13:10156018 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Symbolický tvar regionu a regionální výchova: příklad Frýdlantska

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Článek se zabývá tematikou regionu v geografickém vzdělávání, resp. možnosti využití symboliky území v regionální výchově, se zřetelem na uvedení konkrétního příkladu využití symboliky vybraného území v regionální výchově. V první části příspěvku se diskutují klíčové pojmy i jejich význam v geografickém vzdělávání (region, regionální vědomí, regionální identita). Následující část specifikuje je ve vztahu k symbolickému tvaru regionu a možnostem jeho využití ve výuce. Konkrétním postupům, jak pracovat sregionálními symboly, je věnována závěrečná část. Na příkladu Frýdlantska se uvádějí návrhy možného využití, možnosti práce s regionálními symboly v hodinách zeměpisu. Doplněno je i stručné zhodnocení přínosu k regionálnímu vzdělávání.

  • Název v anglickém jazyce

    The Symbolic Shape of a Region and Regional Instruction: The Frýdlant Region

  • Popis výsledku anglicky

    The Symbolic Shape of a Region and Regional Instruction: The Frýdlant Region. This article explores the topic of regions in geographical education. Specifically, it examines possibilities for utilising a given region's symbols to teach about that region.The first section discusses certain key terms and their importance in geographical education (region, regional consciousness and regional identity). Next, the article focuses on these terms in relation to the symbolic shape of a region. The concluding section provides specific procedures for working with regional symbols. Using the example of the Frydlánt Region, the author presents certain methods for utilising regional symbols during geography lessons. A brief assessment of the benefits of such an approach to regional instruction is provided. The article also introduces additional proposals for effective instruction, including a worksheet and helpful method tips (accessible at www.geography.cz/geograficke-rozhledy under Materiály).

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GAP404%2F12%2F1112" target="_blank" >GAP404/12/1112: Formování územních identit v oblastech s intenzivně přeměněnou krajinou: příklad severozápadních Čech</a><br>

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Geografické rozhledy

  • ISSN

    1210-3004

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    23

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    3

  • Strana od-do

    16-18

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus