Mentální mapy žáků: lokální identita a hodnocení místního regionu
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13440%2F16%3A43887774" target="_blank" >RIV/44555601:13440/16:43887774 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://geography.cz/geograficke-rozhledy/wp-content/uploads/2016/10/Ment%C3%A1ln%C3%AD-mapy-%C5%BE%C3%A1k%C5%AF-%E2%80%93-lok%C3%A1ln%C3%AD-identita-a-hodnocen%C3%AD-m%C3%ADstn%C3%ADho-regionu-aplikace-do-v%C3%BDuky.pdf" target="_blank" >http://geography.cz/geograficke-rozhledy/wp-content/uploads/2016/10/Ment%C3%A1ln%C3%AD-mapy-%C5%BE%C3%A1k%C5%AF-%E2%80%93-lok%C3%A1ln%C3%AD-identita-a-hodnocen%C3%AD-m%C3%ADstn%C3%ADho-regionu-aplikace-do-v%C3%BDuky.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Mentální mapy žáků: lokální identita a hodnocení místního regionu
Popis výsledku v původním jazyce
Využití mentálních map v geografickém vzdělávání již bylo na stránkách Geografických rozhledů prezentováno několikrát. Cílem tohoto článku je nicméně představit mentální mapy jako univerzální nástroj využitelný při výuce místního regionu, při hodnocení území a pro znázornění regionální identity žáků. Výhodou mentálních map je kromě jejich snadné aplikovatelnosti také rozvoj široké škály dovedností a propojení s celou řadou forem a metod výuky. Autoři přinášejí několik vlastních návrhů aplikací do výuky.
Název v anglickém jazyce
Students' Mental Maps: Local Identity and Valuing Local Regions
Popis výsledku anglicky
The use of mental maps in geographical instruction has been presented a number of times on the pages of Geografické rozhledy. This article presents mental maps as a universal tool for teaching about local regions, evaluating an area and indicating the regional identity of students. Advantages of mental maps, beyond their relatively simple application, include the development of a broad range of geographical skills and the integration of a wide variety of instructional methods. The authors provide a number of suggestions for instructional application.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Geografické rozhledy
ISSN
1210-3004
e-ISSN
—
Svazek periodika
26
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
8-9, 1-4
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—