Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Geographical Names Frequency Map as a Tool for the Assessment of Territorial Representations in Geography Textbooks

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F14%3A10272123" target="_blank" >RIV/00216208:11310/14:10272123 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/44555601:13440/14:43885930

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.klinkhardt.de/verlagsprogramm/1991.html" target="_blank" >http://www.klinkhardt.de/verlagsprogramm/1991.html</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Geographical Names Frequency Map as a Tool for the Assessment of Territorial Representations in Geography Textbooks

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim of the paper is to follow the ideas presented by Hudeček (2004) and to discuss the possibilities of using so called "teaching map", which is a special type of thematic map that depicts only those topographical terms that are used in particular (geographical) schoolbook. With the utilization of teaching and mental maps it is possible to assess schoolbooks and the other didactic media from a geographical perspective. Mental maps may be used for evaluation of results in regional geography educationand for the examination of the role of textbooks in the learning process. Teaching maps are a useful tool for the analysis of the image of particular regions that each schoolbook supports through their presentation and mentioned topographical terms. Onthe basis of occurence and frequency of topographical terms the difficulty of teaching texts and the evenness in presentation of geographical space can be analyzed and evaluated. It is also possible to compare teaching maps of schoolbooks

  • Název v anglickém jazyce

    Geographical Names Frequency Map as a Tool for the Assessment of Territorial Representations in Geography Textbooks

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of the paper is to follow the ideas presented by Hudeček (2004) and to discuss the possibilities of using so called "teaching map", which is a special type of thematic map that depicts only those topographical terms that are used in particular (geographical) schoolbook. With the utilization of teaching and mental maps it is possible to assess schoolbooks and the other didactic media from a geographical perspective. Mental maps may be used for evaluation of results in regional geography educationand for the examination of the role of textbooks in the learning process. Teaching maps are a useful tool for the analysis of the image of particular regions that each schoolbook supports through their presentation and mentioned topographical terms. Onthe basis of occurence and frequency of topographical terms the difficulty of teaching texts and the evenness in presentation of geographical space can be analyzed and evaluated. It is also possible to compare teaching maps of schoolbooks

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GAP404%2F12%2F1112" target="_blank" >GAP404/12/1112: Formování územních identit v oblastech s intenzivně přeměněnou krajinou: příklad severozápadních Čech</a><br>

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Methodologie und Methoden der Schulbuch- und Lehrmittelforschung

  • ISBN

    978-3-7815-1991-6

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    264-275

  • Počet stran knihy

    348

  • Název nakladatele

    Klinkhardt

  • Místo vydání

    Bad Heilbrunn

  • Kód UT WoS kapitoly