Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Three-dimensional centrifuge and numerical modeling of the interaction between perpendicularly crossing tunnels

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F13%3A10174008" target="_blank" >RIV/00216208:11310/13:10174008 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1139/cgj-2012-0445" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1139/cgj-2012-0445</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1139/cgj-2012-0445" target="_blank" >10.1139/cgj-2012-0445</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Three-dimensional centrifuge and numerical modeling of the interaction between perpendicularly crossing tunnels

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Tunnel driving inevitably induces changes in stress and deformation in the ground, which could cause ultimate and serviceability problems to an adjacent tunnel. The effects of induced stress on an existing tunnel and crossing-tunnel interaction are stillnot fully understood. In this study, a series of three-dimensional centrifuge tests were carried out to investigate the responses of an existing tunnel in sand to the excavation of a new tunnel perpendicularly below it. Three-dimensional tunnel advancement was simulated using a novel technique that considers the effects of both volume and weight losses. This novel technique involves using a "donut" to control volume loss and mimic soil removal in-flight. To improve fundamental understanding of the stress transfer mechanism during the new tunnel advancement, measured results were back-analyzed three-dimensionally using the finite element method. The maximum measured settlement of the existing tunnel induced by the new tunnel constructed

  • Název v anglickém jazyce

    Three-dimensional centrifuge and numerical modeling of the interaction between perpendicularly crossing tunnels

  • Popis výsledku anglicky

    Tunnel driving inevitably induces changes in stress and deformation in the ground, which could cause ultimate and serviceability problems to an adjacent tunnel. The effects of induced stress on an existing tunnel and crossing-tunnel interaction are stillnot fully understood. In this study, a series of three-dimensional centrifuge tests were carried out to investigate the responses of an existing tunnel in sand to the excavation of a new tunnel perpendicularly below it. Three-dimensional tunnel advancement was simulated using a novel technique that considers the effects of both volume and weight losses. This novel technique involves using a "donut" to control volume loss and mimic soil removal in-flight. To improve fundamental understanding of the stress transfer mechanism during the new tunnel advancement, measured results were back-analyzed three-dimensionally using the finite element method. The maximum measured settlement of the existing tunnel induced by the new tunnel constructed

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    JM - Inženýrské stavitelství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Canadian Geotechnical Journal

  • ISSN

    0008-3674

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    50

  • Číslo periodika v rámci svazku

    9

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    935-946

  • Kód UT WoS článku

    000324173100003

  • EID výsledku v databázi Scopus