Zastoupení různých disciplín biologie v praktických cvičeních na gymnáziích v ČR
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F13%3A10174184" target="_blank" >RIV/00216208:11310/13:10174184 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Zastoupení různých disciplín biologie v praktických cvičeních na gymnáziích v ČR
Popis výsledku v původním jazyce
Během posledních let a desetiletí klesá zájem žáků o přírodovědné předměty nejen v Evropě, ale i v České republice (EU, 2004, White Wolf Consulting, 2009, MŠMT, 2011). Protože je naše budoucnost nerozlučně spjata s techologiemi a odborníky na techniku ipřírodní vědy, je čím dál tím aktuálnější problém, jak tento trend zvrátit. Je tedy potřebné ukázat mladým lidem zajímavost i potřebnost přírodovědného vzdělání a zlepšit tak jejich postoj k přírodovědným předmětům. Zároveň by základní přírodovědné vzdělání mělo být poskytnuto všem žákům, ne jen budoucím vědcům (Vohra, 2000, Rorchard et al., 2007). Mnohé výzkumy poukazují na nezastupitelnou roli praktických cvičení ve výuce přírodních věd, ať už se vyučují v podobě "science", nebo jako jednotlivé vědnídisciplíny. Různé studie ukazují, že praktická cvičení napomáhají pochopení obsahu výuky a zároveň signifikantně zlepšují postoj žáků k danému předmětu (např. Stohr-Hunt, 1996, Thompson et Soyibo, 2002, Hofstein et Lunetta,2003, Holsterma
Název v anglickém jazyce
Distribution of different biological disciplines in secondary school biological practicals in Czech Republic
Popis výsledku anglicky
There is an urgent need to get young people engaged in at least some basic scientific principles as need more (bio)technologies for our future life. One of the ways to do so is to use more practical courses when teaching science. Several studies have shown that practical courses have positive influence on both science achievement and attitude towards science. We decided to examine the proportion of different biological disciplines in high-school practical courses and find out whether there are some disciplins taught without practical courses (only during theoretical lessons). To understand situation in Czech Republic we prepared and tested questionnaire for high-school biology teachers. This small sample showed there are indeed some disciplines, like virology, that are taught only abstractedly and some others like molecular biology and genetics or ecology that are tought mainly abstractedly.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů