Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Zastoupení různých disciplín biologie v praktických cvičeních na gymnáziích v ČR

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F13%3A10174184" target="_blank" >RIV/00216208:11310/13:10174184 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Zastoupení různých disciplín biologie v praktických cvičeních na gymnáziích v ČR

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Během posledních let a desetiletí klesá zájem žáků o přírodovědné předměty nejen v Evropě, ale i v České republice (EU, 2004, White Wolf Consulting, 2009, MŠMT, 2011). Protože je naše budoucnost nerozlučně spjata s techologiemi a odborníky na techniku ipřírodní vědy, je čím dál tím aktuálnější problém, jak tento trend zvrátit. Je tedy potřebné ukázat mladým lidem zajímavost i potřebnost přírodovědného vzdělání a zlepšit tak jejich postoj k přírodovědným předmětům. Zároveň by základní přírodovědné vzdělání mělo být poskytnuto všem žákům, ne jen budoucím vědcům (Vohra, 2000, Rorchard et al., 2007). Mnohé výzkumy poukazují na nezastupitelnou roli praktických cvičení ve výuce přírodních věd, ať už se vyučují v podobě "science", nebo jako jednotlivé vědnídisciplíny. Různé studie ukazují, že praktická cvičení napomáhají pochopení obsahu výuky a zároveň signifikantně zlepšují postoj žáků k danému předmětu (např. Stohr-Hunt, 1996, Thompson et Soyibo, 2002, Hofstein et Lunetta,2003, Holsterma

  • Název v anglickém jazyce

    Distribution of different biological disciplines in secondary school biological practicals in Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    There is an urgent need to get young people engaged in at least some basic scientific principles as need more (bio)technologies for our future life. One of the ways to do so is to use more practical courses when teaching science. Several studies have shown that practical courses have positive influence on both science achievement and attitude towards science. We decided to examine the proportion of different biological disciplines in high-school practical courses and find out whether there are some disciplins taught without practical courses (only during theoretical lessons). To understand situation in Czech Republic we prepared and tested questionnaire for high-school biology teachers. This small sample showed there are indeed some disciplines, like virology, that are taught only abstractedly and some others like molecular biology and genetics or ecology that are tought mainly abstractedly.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů