Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Modelování ve výuce biologie (1) (aneb jak žákům přiblížit některé biologické jevy)

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F14%3A10218530" target="_blank" >RIV/00216208:11410/14:10218530 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Modelování ve výuce biologie (1) (aneb jak žákům přiblížit některé biologické jevy)

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Nejen v biologii se setkáváme s řadou jevů a dějů, které jsou našim očím skryté a pro žáky obtížně srozumitelné (Lawson et al., 2000). Přesto jsou zásadní pro pochopení základních biologických principů a jako takové jsou vyučovány od základních po vysokéškoly. Je na nás, vyučujících, abychom je dokázali žákům a studentům přiblížit. K tomu si můžeme v dnešní době vypomoci např. řadou výukových videosekvencí, profesionálních modelů, ale také vytvoření vlastního výukového modelu může být pro žáky přínosné. Pilotní průzkum mezi učiteli gymnázií navíc poukázal na skutečnost, že může být obtížné provést praktická cvičení z oborů jako je virologie nebo buněčná a molekulární biologie (Janštová, 2013). Na pokračování si ukážeme, jak lze s pomocí běžných materiálů, které máme v kabinetu, doma, nebo je levně zakoupíme v papírnických potřebách, provést žáky úskalími dějů jako je genetický shift, mitóza nebo ontogeneze. V tomto čísle se budeme věnovat námětům z virologie.

  • Název v anglickém jazyce

    Modelling in biology teaching (1) (how to introduce selected biological phenomena to pupils)

  • Popis výsledku anglicky

    There are several biological phenomena which are crutial for understanding the principles of biology. These are often hidden or too small to be easily seen. But we teach them at all school levels and want the pupils to know them. Because molecular biology, genetics and virology seem to be difficult to be taught practically and there are several important principles in these disciplines, we decided to show some low cost approaches. In this article, we describe instructions for modelling genetic shift ininfluenza virus.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů