Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Comparison of two molecular biology practical courses at high schools

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F13%3A10173233" target="_blank" >RIV/00216208:11310/13:10173233 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Comparison of two molecular biology practical courses at high schools

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Biology lessons at high schools are mainly theoretical in most cases. This is even more true for relatively new disciplines like molecular biology and genetics. We therefore created two laboratory tasks focused on molecular biology and realized them withhigh school students. The practical courses included methods like PCR, electrophoresis, Western blotting and visualizing proteins. Because of being interdisciplinary they are suitable for biology, chemistry or specialized seminars. Students and teachersassessed both practical courses through the questionnaires. In this article, we compare proposed laboratory tasks according to the answers written in these questionnaires. Students and teachers evaluated practical exercises from different aspects and considered them very contributive. They highlighted the connection of theory and practical training.

  • Název v anglickém jazyce

    Comparison of two molecular biology practical courses at high schools

  • Popis výsledku anglicky

    Biology lessons at high schools are mainly theoretical in most cases. This is even more true for relatively new disciplines like molecular biology and genetics. We therefore created two laboratory tasks focused on molecular biology and realized them withhigh school students. The practical courses included methods like PCR, electrophoresis, Western blotting and visualizing proteins. Because of being interdisciplinary they are suitable for biology, chemistry or specialized seminars. Students and teachersassessed both practical courses through the questionnaires. In this article, we compare proposed laboratory tasks according to the answers written in these questionnaires. Students and teachers evaluated practical exercises from different aspects and considered them very contributive. They highlighted the connection of theory and practical training.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů