Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Výuka molekulární biologie na gymnáziích: analýza současného stavu a možnosti její podpory

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F15%3A10294413" target="_blank" >RIV/00216208:11310/15:10294413 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/00216208:11410/15:10294413 RIV/61989592:15410/15:33153549

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Výuka molekulární biologie na gymnáziích: analýza současného stavu a možnosti její podpory

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Molekulární biologie je rozvíjející se vědní obor a s jejími metodami se setkáváme i v každodenním životě. Proto je důležité, aby byla zastoupena ve výuce biologie na gymnáziích. Jedním z cílů studie bylo analyzovat rozložení vzdělávacího obsahu molekulární biologie na úrovni gymnaziálních školních vzdělávacích programů (ŠVP) do jednotlivých ročníků a zjistit, která molekulárně biologická témata jsou v ŠVP zastoupena a jak často. Dalším cílem bylo otestovat srozumitelnost a atraktivitu pokročilých molekulárně biologických laboratorních cvičení určených pro žáky střední školy. ŠVP celkem 160 gymnázií ze všech krajů ČR byly hodnoceny z hlediska zařazení deseti tematických kategorií výukového obsahu molekulární biologie ve vyučovacích předmětech biologie,chemie a volitelných biologických a chemických seminářích. Data byla analyzována shlukovou analýzou a následným ?2 testem nezávislosti. V letech 2011-2013 byly realizovány čtyři různé typy praktických cvičení z molekulární biologie, kter

  • Název v anglickém jazyce

    Teaching Molecular Biology at Grammar Schools: Analysis of the Current State and Potential of its Support

  • Popis výsledku anglicky

    It is therefore crucial to implement molecular biology into grammar school biology curriculum. The first aim of this study was to analyse how the molecular biology content is distributed into different years in School Education Programmes (SEPs) of Czechgrammar schools and which molecular biology topics are included and how often. Another aim of the study was to test the comprehensibility and attractiveness of advanced molecular biology laboratory courses for grammar school students. The implementationof molecular biology topics into compulsory and optional biology and chemistry classes in the SEPs of 160 grammar schools was evaluated together with their distribution into different years. The data was analysed by a cluster analysis and subsequent chi-square test for independence. During years 2011-2013, we organized four different types of laboratory courses focused on molecular biology topics. The laboratory courses took place at the Faculty of Science, Charles University in Prague

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/EE2.3.20.0166" target="_blank" >EE2.3.20.0166: Centrum teorie vzdělávání přírodovědných oborů</a><br>

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Scientia in educatione

  • ISSN

    1804-7106

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    6

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    26

  • Strana od-do

    14-39

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus