Výuka efektivity algoritmů na gymnáziích
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F13%3A10294997" target="_blank" >RIV/00216208:11320/13:10294997 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://jtie.upol.cz/clanky_1_2013/JTIE-1-2013.pdf" target="_blank" >http://jtie.upol.cz/clanky_1_2013/JTIE-1-2013.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Výuka efektivity algoritmů na gymnáziích
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek uvádí dílčí výsledky experimentální výuky informatiky na gymnáziích. Výuka informatiky na gymnáziích se zaměřuje především na uživatelské dovednosti a pomíjí vědní stránku informatiky. Přitom z hlediska cílů gymnaziálního vzdělávání se informatika jeví jako slibná oblast, především v souvislosti s klíčovou kompetencí k řešení problémů. Náš výzkum vychází z představy výuky informatiky jako vědecké disciplíny vedle ostatních tradičních vědních předmětů, jako jsou fyzika nebo biologie. Sestavilijsme odpovídající program výuky a otestovali ho na skupině žáků jednoho pražského gymnázia. V tomto příspěvku uvádíme podrobnější popis modulu zaměřeného na problematiku efektivity a výsledky jeho výuky. Ukazuje se, že při vhodném nastavení vzdělávacíchcílů je možné i toto poměrně abstraktní a náročné téma do gymnaziální výuky úspěšně zařadit.
Název v anglickém jazyce
TEACHING EFFICIENCY OF ALGORITHMS ON CZECH GRAMMAR SCHOOLS
Popis výsledku anglicky
The contribution introduces partial results of experimental computer science education on Czech grammar schools (general secondary education, students are 15-19 years old). Informatics on our grammar schools aims on user skills and misses the scientificaspects, while computer science seems to be promising regarding main educational goals on grammar schools, mainly the key competence to solve problems. Our research is based on the idea of teaching computer science on par with traditional science subjects, such as physics or biology. We have developed an experimental course program and tested it on a group of grammar school students in Prague. In this contribution we describe the Efficiency chapter and its educational results. If the educational goals are set appropriately, even this abstract and demanding topic can be included into grammar school curriculum.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Journal of Technology and Information Education
ISSN
1803-537X
e-ISSN
—
Svazek periodika
5
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
12-20
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—