Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Introducing Computer Science into Czech Grammar Schools: First Results

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F12%3A10132112" target="_blank" >RIV/00216208:11320/12:10132112 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Introducing Computer Science into Czech Grammar Schools: First Results

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In this paper we share the first findings from teaching computer science (CS) on Czech grammar schools (GS). We first describe the basic situation and the goals of our research. Then we describe briefly the goals, content and methods of the developed CScourse. Afterward we proceed to the first results, as we are at the end of the first school year of experimental education. Czech GS (students aged 15-19) aim to provide classical education and general knowledge as a basis for further university studiesof nearly any field. However, CS is not a part of standard grammar school education in the Czech Republic. It is mentioned only briefly in curricular documents, and often completely missing in real classes (unlike information technology related education). We see this as a mistake, considering the role of CS in our lives and its potential to develop higher cognitive skills and key competencies (mostly problem and communication related). The outcomes of the first year of CS teaching serve

  • Název v anglickém jazyce

    Introducing Computer Science into Czech Grammar Schools: First Results

  • Popis výsledku anglicky

    In this paper we share the first findings from teaching computer science (CS) on Czech grammar schools (GS). We first describe the basic situation and the goals of our research. Then we describe briefly the goals, content and methods of the developed CScourse. Afterward we proceed to the first results, as we are at the end of the first school year of experimental education. Czech GS (students aged 15-19) aim to provide classical education and general knowledge as a basis for further university studiesof nearly any field. However, CS is not a part of standard grammar school education in the Czech Republic. It is mentioned only briefly in curricular documents, and often completely missing in real classes (unlike information technology related education). We see this as a mistake, considering the role of CS in our lives and its potential to develop higher cognitive skills and key competencies (mostly problem and communication related). The outcomes of the first year of CS teaching serve

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    International Congress on Environmental Modelling and Software iEMSs 2008

  • ISBN

    978-84-7653-074-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    246-255

  • Název nakladatele

    UPC Barcelona

  • Místo vydání

    Barcelona

  • Místo konání akce

    Barcelona

  • Datum konání akce

    2. 7. 2012

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku