Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Attitudes Towards Computer Science in Secondary Education: Evaluation of an Introductory Course

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F16%3A10337000" target="_blank" >RIV/00216208:11320/16:10337000 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Attitudes Towards Computer Science in Secondary Education: Evaluation of an Introductory Course

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Computer science (CS) is not being taught at Czech grammar schools (15-18 years old students). In our effort to change that, we developed and piloted a basic CS course. It introduces the fundamental ideas of CS comprehensively and in relation to existing subjects and real world applications. In this paper we describe the course program briefly and present the part of evaluation that focuses on students' point of view. We assessed how they perceive the subject of CS in context of other school subjects using a questionnaire with a qualitative and a quantitative part. It turns out that our approach to CS is considered intellectually very demanding, yet this does not seem to affect other features (interest, usefulness) too negatively. CS does not show extreme values in other measured attributes in comparison to other science subjects.

  • Název v anglickém jazyce

    Attitudes Towards Computer Science in Secondary Education: Evaluation of an Introductory Course

  • Popis výsledku anglicky

    Computer science (CS) is not being taught at Czech grammar schools (15-18 years old students). In our effort to change that, we developed and piloted a basic CS course. It introduces the fundamental ideas of CS comprehensively and in relation to existing subjects and real world applications. In this paper we describe the course program briefly and present the part of evaluation that focuses on students' point of view. We assessed how they perceive the subject of CS in context of other school subjects using a questionnaire with a qualitative and a quantitative part. It turns out that our approach to CS is considered intellectually very demanding, yet this does not seem to affect other features (interest, usefulness) too negatively. CS does not show extreme values in other measured attributes in comparison to other science subjects.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Informatics in Schools: Improvement of Informatics Knowledge and Perception. 9th International Conference on Informatics in Schools: Situation, Evolution, and Perspectives, ISSEP 2016, Proceedings

  • ISBN

    978-3-319-46746-7

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    53-64

  • Název nakladatele

    Springer International Publishing

  • Místo vydání

    Münster

  • Místo konání akce

    Münster, Německo

  • Datum konání akce

    13. 10. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku