Attitudes Towards Computer Science in Secondary Education: Evaluation of an Introductory Course
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F16%3A10337000" target="_blank" >RIV/00216208:11320/16:10337000 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Attitudes Towards Computer Science in Secondary Education: Evaluation of an Introductory Course
Popis výsledku v původním jazyce
Computer science (CS) is not being taught at Czech grammar schools (15-18 years old students). In our effort to change that, we developed and piloted a basic CS course. It introduces the fundamental ideas of CS comprehensively and in relation to existing subjects and real world applications. In this paper we describe the course program briefly and present the part of evaluation that focuses on students' point of view. We assessed how they perceive the subject of CS in context of other school subjects using a questionnaire with a qualitative and a quantitative part. It turns out that our approach to CS is considered intellectually very demanding, yet this does not seem to affect other features (interest, usefulness) too negatively. CS does not show extreme values in other measured attributes in comparison to other science subjects.
Název v anglickém jazyce
Attitudes Towards Computer Science in Secondary Education: Evaluation of an Introductory Course
Popis výsledku anglicky
Computer science (CS) is not being taught at Czech grammar schools (15-18 years old students). In our effort to change that, we developed and piloted a basic CS course. It introduces the fundamental ideas of CS comprehensively and in relation to existing subjects and real world applications. In this paper we describe the course program briefly and present the part of evaluation that focuses on students' point of view. We assessed how they perceive the subject of CS in context of other school subjects using a questionnaire with a qualitative and a quantitative part. It turns out that our approach to CS is considered intellectually very demanding, yet this does not seem to affect other features (interest, usefulness) too negatively. CS does not show extreme values in other measured attributes in comparison to other science subjects.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Informatics in Schools: Improvement of Informatics Knowledge and Perception. 9th International Conference on Informatics in Schools: Situation, Evolution, and Perspectives, ISSEP 2016, Proceedings
ISBN
978-3-319-46746-7
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
53-64
Název nakladatele
Springer International Publishing
Místo vydání
Münster
Místo konání akce
Münster, Německo
Datum konání akce
13. 10. 2016
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—