Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Jak žáci gymnázia vnímají výuku informatiky jako vědy

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F13%3A10294999" target="_blank" >RIV/00216208:11320/13:10294999 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://ksvi.mff.cuni.cz/~lessner/w/data/_uploaded/file/papers/2013_04_lessner_didinfo_paper.pdf" target="_blank" >http://ksvi.mff.cuni.cz/~lessner/w/data/_uploaded/file/papers/2013_04_lessner_didinfo_paper.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Jak žáci gymnázia vnímají výuku informatiky jako vědy

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Ve výuce informatiky na českých gymnáziích je věnováno poměrně málo pozornosti informatice jako vědě (computer science). Navrhli jsme proto program výuky, který by umožnil mezery vyplnit. Tuto výuku nyní pilotujeme. Po prvním pololetí jsme uskutečnili dotazníkové šetření s cílem zjistit, jak předmět vnímají žáci. Zaměřili jsme se především na obtíže při studiu a související studijní přístupy, dále na srovnání informatiky s ostatními předměty, na oblíbené a neoblíbené aspekty informatiky a na přínos, který ve studiu informatiky žáci spatřují. Vyšel najevo zajímavý rozpor, kdy žáci na jedné straně uvádějí obtíže a negativní pocity spojené s neexistencí přesného postupu vedoucímu k výsledku, na druhé straně výrazně oceňují možnost samostatně odhalit výsledek. Oba tyto motivy vystupují velmi silně a ukazují na nutnost pečlivého nastavování obtížnosti výukových aktivit. V článku nejprve stručně nastíníme situaci informatiky na našich gymnáziích. Dále představíme program výuky informatiky, k

  • Název v anglickém jazyce

    How Do Grammar School Students Perceive Rigorous Computer Science Education

  • Popis výsledku anglicky

    There is near to none attention given to Computer Science at Czech secondary schools. We designed a programme to fill the gaps and now we pilot an experimental course. We conducted a small study based on a questionnaire to see how students percieve the new subject by midterm. We wanted to identify the sources of difficulties, including too advanced topics or inappropriate study strategies. We also wanted to compare computer science to other subjects. Finally we wanted to know what are the favorable andunfavorable expects of computer science and also whether students see any benefits of the course. We found an interesting conflict. Students report difficulties and negative emotions related to the lack of precisely defined solution methods (as known from other subjects). On the other hand, they appreciate the opportunity to find the solutions themselves. Both these motives appear very strongly in our data. They show the necessity of balancing the difficulty carefully. In the article we

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    DidInfo 2013

  • ISBN

    978-80-557-0527-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    978-80-557-0527-9

  • Místo vydání

    Banská Bystrica

  • Místo konání akce

    Banská Bystrica, Slovensko

  • Datum konání akce

    10. 4. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku