Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Debt Environment in Computer Science Education

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F12%3A00194773" target="_blank" >RIV/68407700:21230/12:00194773 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Debt Environment in Computer Science Education

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Courses in computer science are often designed with a consideration of interesting topics and materials as well as with a significant amount of individual work. In order to encourage studies on complex exercises and projects, the aspects of competition and collaboration can be applied. Students are often motivated at the beginning of the course, but unfortunately their interest decreases as the semester continues. In this paper we suggest a debt environment approach that keeps students in a continuous pace to meet deadlines, which effectively distributes motivation throughout the course. A study implementing the approach with other methodological aspects is provided in a bachelor computer science course. Students work in teams and also as individuals and compete for their final grade. Applied methodological aspects are discussed regards to students' course evaluation. Evaluation of students' feedback shows positive effect of the approach regards students' motivation. As indicated in th

  • Název v anglickém jazyce

    Debt Environment in Computer Science Education

  • Popis výsledku anglicky

    Courses in computer science are often designed with a consideration of interesting topics and materials as well as with a significant amount of individual work. In order to encourage studies on complex exercises and projects, the aspects of competition and collaboration can be applied. Students are often motivated at the beginning of the course, but unfortunately their interest decreases as the semester continues. In this paper we suggest a debt environment approach that keeps students in a continuous pace to meet deadlines, which effectively distributes motivation throughout the course. A study implementing the approach with other methodological aspects is provided in a bachelor computer science course. Students work in teams and also as individuals and compete for their final grade. Applied methodological aspects are discussed regards to students' course evaluation. Evaluation of students' feedback shows positive effect of the approach regards students' motivation. As indicated in th

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    IN - Informatika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    he 3rd International Multi-Conference on Complexity, Informatics and Cybernetics: IMCIC 2012

  • ISBN

    978-1-936338-53-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    396-401

  • Název nakladatele

    International Institute of Informatics and Systemics

  • Místo vydání

    Orlando, Florida

  • Místo konání akce

    Orlando

  • Datum konání akce

    25. 3. 2012

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku