Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

CONCEPT OF THE COMPUTER SCIENCE COURSE AND SOME ASPECTS OF ICT INTEGRATION INTO EDUCATION

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60162694%3AG43__%2F14%3A00520822" target="_blank" >RIV/60162694:G43__/14:00520822 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/70883521:28120/14:43871576

  • Výsledek na webu

    <a href="http://vavtest.unob.cz/registr" target="_blank" >http://vavtest.unob.cz/registr</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    CONCEPT OF THE COMPUTER SCIENCE COURSE AND SOME ASPECTS OF ICT INTEGRATION INTO EDUCATION

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper summarizes the experience of teaching Computer Science for Economists (CSE) course at the Faculty of Management and Economics (FaME) at Tomas Bata University (TBU) in Zlín. The paper presents approaches aimed at developing the effectiveness inincreasing students? knowledge and analyses just one aspect of the research ? the importance of the CSE course for students. It describes methodology and technology support of using information and communication technology (ICT) in teaching full-time andpart-time students. The experience of the introduction of new approaches and methods into teaching with the use of ICT is offered. In that process was applied some steps and parts of the information management that involves information sources and instructions for students, organization of education, communication between lecturers and students, techniques of students evaluation and study results administration. There are mentioned some aspects, connect with the ICT as a knowledge socie

  • Název v anglickém jazyce

    CONCEPT OF THE COMPUTER SCIENCE COURSE AND SOME ASPECTS OF ICT INTEGRATION INTO EDUCATION

  • Popis výsledku anglicky

    The paper summarizes the experience of teaching Computer Science for Economists (CSE) course at the Faculty of Management and Economics (FaME) at Tomas Bata University (TBU) in Zlín. The paper presents approaches aimed at developing the effectiveness inincreasing students? knowledge and analyses just one aspect of the research ? the importance of the CSE course for students. It describes methodology and technology support of using information and communication technology (ICT) in teaching full-time andpart-time students. The experience of the introduction of new approaches and methods into teaching with the use of ICT is offered. In that process was applied some steps and parts of the information management that involves information sources and instructions for students, organization of education, communication between lecturers and students, techniques of students evaluation and study results administration. There are mentioned some aspects, connect with the ICT as a knowledge socie

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    IN - Informatika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    E+M. Ekonomie a Management

  • ISSN

    1212-3609

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    XVII

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    169-180

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus