THE ROLE OF INFORMATION MANAGEMENT AND ICT IN UNIVERSITY EDUCATION
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60162694%3AG43__%2F12%3A00476937" target="_blank" >RIV/60162694:G43__/12:00476937 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/70883521:28120/12:43868205
Výsledek na webu
<a href="http://vavtest.unob.cz/registr" target="_blank" >http://vavtest.unob.cz/registr</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
THE ROLE OF INFORMATION MANAGEMENT AND ICT IN UNIVERSITY EDUCATION
Popis výsledku v původním jazyce
The paper summarizes the experiences of the tuition in the information security issues at Tomas Bata University in Zlín and the University of Defence in Brno. The paper presents approaches aimed at developing the effectiveness in increasing students? knowledge and analyses one of aspects ? the importance of the role knowledge management in course for students. The process of integration on this issue have been taken in steps of information management that involves information sources, instructions for students, organization of education, communication between lecturers and students, and administration of the study results. The experience of teaching and students' knowledge assessment are included. There are presented some research results of activitiesin the field of information management and options for future developments of the courses are proposed.
Název v anglickém jazyce
THE ROLE OF INFORMATION MANAGEMENT AND ICT IN UNIVERSITY EDUCATION
Popis výsledku anglicky
The paper summarizes the experiences of the tuition in the information security issues at Tomas Bata University in Zlín and the University of Defence in Brno. The paper presents approaches aimed at developing the effectiveness in increasing students? knowledge and analyses one of aspects ? the importance of the role knowledge management in course for students. The process of integration on this issue have been taken in steps of information management that involves information sources, instructions for students, organization of education, communication between lecturers and students, and administration of the study results. The experience of teaching and students' knowledge assessment are included. There are presented some research results of activitiesin the field of information management and options for future developments of the courses are proposed.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Information and Communication Technology in Education
ISBN
978-80-7464-135-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
31-39
Název nakladatele
University of Ostrava
Místo vydání
Ostrava
Místo konání akce
Rožnov pod Radhoštěm
Datum konání akce
1. 1. 2012
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—