Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Some Aspects of ICT Integration in Education

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F13%3A43870125" target="_blank" >RIV/70883521:28120/13:43870125 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Some Aspects of ICT Integration in Education

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Abstract: The paper includes the results of research in teaching Computer Science for Economists (CSE) to prospective economists and managers at the Faculty of Management and Economics (FaME), Tomas Bata University in Zlín. The paper summarizes the experience of teaching CSE at the faculty, the methodology, an overview of subject areas, application of information and communication technologies (ICT) in instruction and its organization are also presented herein. The analysis of the research results makesit possible to suggest options for further development of the course. The results of some research activities in the field of Informatics instruction are introduced; and options for future development of the courses are proposed. The introduction of newapproaches into teaching with the use of ICT is discussed.

  • Název v anglickém jazyce

    Some Aspects of ICT Integration in Education

  • Popis výsledku anglicky

    Abstract: The paper includes the results of research in teaching Computer Science for Economists (CSE) to prospective economists and managers at the Faculty of Management and Economics (FaME), Tomas Bata University in Zlín. The paper summarizes the experience of teaching CSE at the faculty, the methodology, an overview of subject areas, application of information and communication technologies (ICT) in instruction and its organization are also presented herein. The analysis of the research results makesit possible to suggest options for further development of the course. The results of some research activities in the field of Informatics instruction are introduced; and options for future development of the courses are proposed. The introduction of newapproaches into teaching with the use of ICT is discussed.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Information and Communication Technology in Education

  • ISBN

    978-80-7464-324-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    252-260

  • Název nakladatele

    Ostravská univerzita

  • Místo vydání

    Ostrava

  • Místo konání akce

    Rožnov pod Radhoštěm

  • Datum konání akce

    10. 9. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku