Some Aspects of ICT Integration in Education
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F13%3A43870125" target="_blank" >RIV/70883521:28120/13:43870125 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Some Aspects of ICT Integration in Education
Popis výsledku v původním jazyce
Abstract: The paper includes the results of research in teaching Computer Science for Economists (CSE) to prospective economists and managers at the Faculty of Management and Economics (FaME), Tomas Bata University in Zlín. The paper summarizes the experience of teaching CSE at the faculty, the methodology, an overview of subject areas, application of information and communication technologies (ICT) in instruction and its organization are also presented herein. The analysis of the research results makesit possible to suggest options for further development of the course. The results of some research activities in the field of Informatics instruction are introduced; and options for future development of the courses are proposed. The introduction of newapproaches into teaching with the use of ICT is discussed.
Název v anglickém jazyce
Some Aspects of ICT Integration in Education
Popis výsledku anglicky
Abstract: The paper includes the results of research in teaching Computer Science for Economists (CSE) to prospective economists and managers at the Faculty of Management and Economics (FaME), Tomas Bata University in Zlín. The paper summarizes the experience of teaching CSE at the faculty, the methodology, an overview of subject areas, application of information and communication technologies (ICT) in instruction and its organization are also presented herein. The analysis of the research results makesit possible to suggest options for further development of the course. The results of some research activities in the field of Informatics instruction are introduced; and options for future development of the courses are proposed. The introduction of newapproaches into teaching with the use of ICT is discussed.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AE - Řízení, správa a administrativa
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Information and Communication Technology in Education
ISBN
978-80-7464-324-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
252-260
Název nakladatele
Ostravská univerzita
Místo vydání
Ostrava
Místo konání akce
Rožnov pod Radhoštěm
Datum konání akce
10. 9. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—