Proč se vlastně na gymnáziu učit o algoritmech?
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F12%3A10132046" target="_blank" >RIV/00216208:11320/12:10132046 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Proč se vlastně na gymnáziu učit o algoritmech?
Popis výsledku v původním jazyce
Algoritmus je ústředním pojmem informatiky [1]. Stačí to ale jako důvod k jeho zařazení do výuky? V tomto příspěvku se pokusím ukázat, že máme i lepší důvody. Stručně připomenu samotný pojem algoritmu, abych následně navrhl možné cílení výuky a ukázal některé méně tradiční souvislosti mimo oblast informatiky. Na MFF UK se zabývám otázkou jestli, proč a jak vyučovat na gymnáziích informatiku jako vědu [2]. Nejde o užívání informačních technologií, ani o informační gramotnost. Informatika v tomto smyslu (někdy teoretická informatika, anglicky nejčastěji computer science) je věda o efektivním zpracovávání informací - včetně jejich získání, přenosu, uložení, prohledávání a samozřejmě využití k odvozování dalších informací. Požadavek efektivity v dnešní době přirozeně vede k zapojení počítačů. Ty jsou pro uvedené účely nástrojem nikoliv z principu nezbytným, přesto zdaleka nejpoužívanějším. Druhotně se tak stávají i předmětem zkoumání informatiky. Výsledkem mojí práce má být mimo jiné osnov
Název v anglickém jazyce
Why to study algortihms on grammar schools?
Popis výsledku anglicky
Algorithm is a central notion in computer science. However, this fact is not sufficient for including algorithms into grammar school education. In this contribution we propose stronger grounds for teaching algorithms, tightly connected to the main educational goals of Czech grammar schools.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Počítač ve škole 2012: sborník příspěvků
ISBN
978-80-260-1748-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
3
Strana od-do
5-7
Název nakladatele
Gymnázium Vincence Makovského
Místo vydání
Nové Město na Moravě
Místo konání akce
Nové Město na Moravě
Datum konání akce
3. 4. 2012
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—