Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Strategies for Teaching Molecular Biology at Grammar School Level: from Theory to Laboratory Practice

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F15%3A10316845" target="_blank" >RIV/00216208:11310/15:10316845 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/00216208:11410/15:10316845 RIV/61989592:15410/15:33153550

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Strategies for Teaching Molecular Biology at Grammar School Level: from Theory to Laboratory Practice

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Molecular biology is one of the most dynamic fields of contemporary biology and plays an important role in biology education at different school levels. Based on our in-depth comparative analysis of 160 Grammar School Education Programmes (42 % of all Czech grammar schools), molecular biology together with genetics and cell biology form an integral part of the grammar school curriculum in the Czech Republic. However, the educational content of molecular biology at grammar school level, including both the subject matter and expected student outcomes, is mostly limited to theoretical concepts, without implementing laboratory experiments, bioinformatics tasks or other laboratory practice-oriented classroom activities.

  • Název v anglickém jazyce

    Strategies for Teaching Molecular Biology at Grammar School Level: from Theory to Laboratory Practice

  • Popis výsledku anglicky

    Molecular biology is one of the most dynamic fields of contemporary biology and plays an important role in biology education at different school levels. Based on our in-depth comparative analysis of 160 Grammar School Education Programmes (42 % of all Czech grammar schools), molecular biology together with genetics and cell biology form an integral part of the grammar school curriculum in the Czech Republic. However, the educational content of molecular biology at grammar school level, including both the subject matter and expected student outcomes, is mostly limited to theoretical concepts, without implementing laboratory experiments, bioinformatics tasks or other laboratory practice-oriented classroom activities.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/EE2.3.20.0166" target="_blank" >EE2.3.20.0166: Centrum teorie vzdělávání přírodovědných oborů</a><br>

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    New Perspectives in Science Education

  • ISBN

    978-88-6292-600-3

  • ISSN

    2420-9732

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    401-405

  • Název nakladatele

    Webster srl

  • Místo vydání

    Padova, Italy

  • Místo konání akce

    Florence

  • Datum konání akce

    20. 3. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku