Strategies for Teaching Molecular Biology at Grammar School Level: from Theory to Laboratory Practice
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F15%3A10316845" target="_blank" >RIV/00216208:11310/15:10316845 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/00216208:11410/15:10316845 RIV/61989592:15410/15:33153550
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Strategies for Teaching Molecular Biology at Grammar School Level: from Theory to Laboratory Practice
Popis výsledku v původním jazyce
Molecular biology is one of the most dynamic fields of contemporary biology and plays an important role in biology education at different school levels. Based on our in-depth comparative analysis of 160 Grammar School Education Programmes (42 % of all Czech grammar schools), molecular biology together with genetics and cell biology form an integral part of the grammar school curriculum in the Czech Republic. However, the educational content of molecular biology at grammar school level, including both the subject matter and expected student outcomes, is mostly limited to theoretical concepts, without implementing laboratory experiments, bioinformatics tasks or other laboratory practice-oriented classroom activities.
Název v anglickém jazyce
Strategies for Teaching Molecular Biology at Grammar School Level: from Theory to Laboratory Practice
Popis výsledku anglicky
Molecular biology is one of the most dynamic fields of contemporary biology and plays an important role in biology education at different school levels. Based on our in-depth comparative analysis of 160 Grammar School Education Programmes (42 % of all Czech grammar schools), molecular biology together with genetics and cell biology form an integral part of the grammar school curriculum in the Czech Republic. However, the educational content of molecular biology at grammar school level, including both the subject matter and expected student outcomes, is mostly limited to theoretical concepts, without implementing laboratory experiments, bioinformatics tasks or other laboratory practice-oriented classroom activities.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/EE2.3.20.0166" target="_blank" >EE2.3.20.0166: Centrum teorie vzdělávání přírodovědných oborů</a><br>
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
New Perspectives in Science Education
ISBN
978-88-6292-600-3
ISSN
2420-9732
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
401-405
Název nakladatele
Webster srl
Místo vydání
Padova, Italy
Místo konání akce
Florence
Datum konání akce
20. 3. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—