ATTRACTIVENESS OF SELLECTED TASKS FROM FORENZIC BIOLOGY VIEWED BY TEACHERS AND PUPILS
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F16%3A10327843" target="_blank" >RIV/00216208:11310/16:10327843 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
ATTRACTIVENESS OF SELLECTED TASKS FROM FORENZIC BIOLOGY VIEWED BY TEACHERS AND PUPILS
Popis výsledku v původním jazyce
There are many possible ways how to bring students to science and teaching relevant topics in everyday context is the key one. It has been also shown that practical courses and project based learning can be motivational. Therefore, a practical course based on forensic biology was proposed and tested. The participants gave their feedback. The respondents were upper secondary school and university students and biology teachers. The practical tasks were evaluated positively, the respondents found them interesting. The teachers evaluated some tasks significantly better compared to the students.
Název v anglickém jazyce
ATTRACTIVENESS OF SELLECTED TASKS FROM FORENZIC BIOLOGY VIEWED BY TEACHERS AND PUPILS
Popis výsledku anglicky
There are many possible ways how to bring students to science and teaching relevant topics in everyday context is the key one. It has been also shown that practical courses and project based learning can be motivational. Therefore, a practical course based on forensic biology was proposed and tested. The participants gave their feedback. The respondents were upper secondary school and university students and biology teachers. The practical tasks were evaluated positively, the respondents found them interesting. The teachers evaluated some tasks significantly better compared to the students.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
PROJEKTOVE VYUCOVANI V PRIRODNICH PREDMETECH
ISBN
978-80-7290-864-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
38-42
Název nakladatele
CHARLES UNIV PRAGUE
Místo vydání
PRAHA 1
Místo konání akce
Prague
Datum konání akce
29. 10. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
000375780600005