Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

FUTURE SECONDARY TEACHERS' KNOWLEDGE-BASED REASONING WHEN OBSERVING A LESSON

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F17%3A10364017" target="_blank" >RIV/00216208:11410/17:10364017 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/00216208:11320/17:10364017

  • Výsledek na webu

    <a href="http://erie.pef.czu.cz/Documents/ERIE2017.pdf" target="_blank" >http://erie.pef.czu.cz/Documents/ERIE2017.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    FUTURE SECONDARY TEACHERS' KNOWLEDGE-BASED REASONING WHEN OBSERVING A LESSON

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim of the paper is to shed more light on noticing skills and reasoning of 94 student teachers of biology, English and mathematics. Their written reflections about a lesson were divided into units and coded for comments on expert &apos;important moments&apos;. Just before entering teaching, students did not demonstrate good noticing skills. The English language students recorded fewer moments, however, they commented on them at a qualitatively higher level. Mathematics and biology students described and/or evaluated in 50 % of cases, while the English language students did so only in 20 % and otherwise included explanations. The whole sample noticed moments connected to teaching methods more, at the expense of tasks and the teacher. It has implications for teacher education courses should aim at developing student teachers&apos; noticing skills in terms of the choice and implementation of tasks and their ability to interpret events from lessons.

  • Název v anglickém jazyce

    FUTURE SECONDARY TEACHERS' KNOWLEDGE-BASED REASONING WHEN OBSERVING A LESSON

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of the paper is to shed more light on noticing skills and reasoning of 94 student teachers of biology, English and mathematics. Their written reflections about a lesson were divided into units and coded for comments on expert &apos;important moments&apos;. Just before entering teaching, students did not demonstrate good noticing skills. The English language students recorded fewer moments, however, they commented on them at a qualitatively higher level. Mathematics and biology students described and/or evaluated in 50 % of cases, while the English language students did so only in 20 % and otherwise included explanations. The whole sample noticed moments connected to teaching methods more, at the expense of tasks and the teacher. It has implications for teacher education courses should aim at developing student teachers&apos; noticing skills in terms of the choice and implementation of tasks and their ability to interpret events from lessons.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    PROCEEDINGS OF THE 14TH INTERNATIONAL CONFERENCE EFFICIENCY AND RESPONSIBILITY IN EDUCATION 2017 (ERIE)

  • ISBN

    978-80-213-2762-7

  • ISSN

    2336-744X

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    536-544

  • Název nakladatele

    CZECH UNIVERSITY LIFE SCIENCES PRAGUE

  • Místo vydání

    PRAGUE 6

  • Místo konání akce

    Prague

  • Datum konání akce

    8. 6. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku

    000409038600065