Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Professional vision of student teachers: focus on knowledge-based reasoning

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F17%3A10369918" target="_blank" >RIV/00216208:11410/17:10369918 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://old.erie.pef.czu.cz/Documents/ERIE2017.pdf" target="_blank" >http://old.erie.pef.czu.cz/Documents/ERIE2017.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Professional vision of student teachers: focus on knowledge-based reasoning

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This study aims to investigate the nature of future English language teachers&apos; professional vision. Special attention is paid to its structure: noticing and knowledge-based reasoning. Knowledge-based reasoning is consequently elaborated in more detail, because it is an important component of professional vision which enables us to see and understand how student teachers reflect the moments they notice. Firstly, the concept of professional vision in the context of professions, in our case the teaching profession, is introduced. Subsequent part of the study is devoted to the research itself, i.e. deductive content analysis of students&apos; unstructured reflections written after observing a video of an English language lesson at a lower secondary school level. The findings of the study uncover what students during their teacher preparation notice and how they reason about it, e.g. if they connect the see with theory etc.

  • Název v anglickém jazyce

    Professional vision of student teachers: focus on knowledge-based reasoning

  • Popis výsledku anglicky

    This study aims to investigate the nature of future English language teachers&apos; professional vision. Special attention is paid to its structure: noticing and knowledge-based reasoning. Knowledge-based reasoning is consequently elaborated in more detail, because it is an important component of professional vision which enables us to see and understand how student teachers reflect the moments they notice. Firstly, the concept of professional vision in the context of professions, in our case the teaching profession, is introduced. Subsequent part of the study is devoted to the research itself, i.e. deductive content analysis of students&apos; unstructured reflections written after observing a video of an English language lesson at a lower secondary school level. The findings of the study uncover what students during their teacher preparation notice and how they reason about it, e.g. if they connect the see with theory etc.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 14th International Conference Efficiency and Responsibility in Education 2017 (ERIE)

  • ISBN

    978-80-213-2762-7

  • ISSN

    2336-744X

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    482-489

  • Název nakladatele

    Czech University of Life Sciences

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    8. 6. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000409038600058