Povaha profesního vidění u studentů učitelství: pilotní studie
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F12%3A00064315" target="_blank" >RIV/00216224:14410/12:00064315 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://capv2012.pedf.cuni.cz/wp-content/uploads/2013/03/Sbornik.pdf" target="_blank" >http://capv2012.pedf.cuni.cz/wp-content/uploads/2013/03/Sbornik.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Povaha profesního vidění u studentů učitelství: pilotní studie
Popis výsledku v původním jazyce
I přes mnohé debaty je v současné době považováno učitelství za profesi a učitel za profesionála. Jako jeden ze znaků profese představil Goodwin (1994) profesní vidění ? soubor diskursivních praktik, skrze které profesionálové poznávají aspekty situace důležité pro jejich profesi. Podle Sherinové (2007), která uvedla tento pojem do pedeutologického výzkumu, zahrnuje procesy selektivní pozornosti a na vědění založeného uvažování. V našem výzkumu odkazuje uvažování založené na vědění k procesům reprezentování, interpretování, vysvětlování, predikování, hodnocení a navrhování alternativ a alterací výukových situací. Tato pilotní studie zkoumala uvažování založené na vědění jakožto součást profesního vidění studentů učitelství anglického jazyka a literatury. Nástrojem sběru dat byl VideoWeb, elektronické učební prostředí využívající videosekvence z reálných hodin. Studenti shlédli čtyři videosekvence, které následně písemně komentovali. V současné době probíhá jejich kvalitativní obsahová
Název v anglickém jazyce
Student teachers´ professional vision: A pilot study
Popis výsledku anglicky
Despite many discussions, teaching is regarded as a profession and teachers as professionals. Goodwin (1994) introduced professional vision as one of the characteristics of a profession. It refers to the set of discursive practices used by professionalsto recognize aspects of a situation relevant to their profession. According to Sherin (2007), who introduced this concept into educational research, it refers to the processes of noticing and knowledge-based reasoning. In our study, we define knowledge-based reasoning as consisting of processes of representing, interpreting, explaining, predicting, evaluating and suggesting alternatives of classroom situations. This pilot study focused on knowledge-based reasoning as a component of professional vision of student teachers of English as a foreign language. As the data collection tool, we used VideoWeb ? a video-based e-learning environment. The students watched four video sequences from real classrooms and commented on them in written for
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Kvalita ve vzdělávání: Sborník příspěvků z XX. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu.
ISBN
9788072906208
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
174-181
Název nakladatele
Univerzita Karlova
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
1. 1. 2012
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—