Povaha profesního vidění u studentů učitelství anglického jazyka ? teoretická východiska a metodologie výzkumu
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F12%3A00063847" target="_blank" >RIV/00216224:14410/12:00063847 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Povaha profesního vidění u studentů učitelství anglického jazyka ? teoretická východiska a metodologie výzkumu
Popis výsledku v původním jazyce
Tato kapitola si klade za cíl představit nástroj pro zkoumání profesního vidění učitelů, především pak jedné z jeho složek ? uvažování založeného na znalostech. Profesní vidění odkazuje ke specifickému způsobu, jakým příslušníci určité profese ?vidí? situace související s jejich doménou (na rozdíl od příslušníků jiných profesí nebo laiků). Tato kapitola nejprve vymezuje profesní vidění a popisuje metodologie a výsledky studií, které tento koncept zkoumaly. Následně představuje námi navržený výzkumný nástroj pro zkoumání profesního vidění učitelů a výsledky jeho ověřování v rámci pilotního výzkumu. V závěru naznačíme směřování dalšího výzkumu i jeho význam pro pedagogickou teorii i praxi.
Název v anglickém jazyce
The nature of student teachers professional vision - theoretical background and research methodology
Popis výsledku anglicky
This chapter aims to introduce the tool for investigationg teachers professional vision, specifically one of its components - knowledge-based reasoning. Professional vision represents the specific way in which members of a certain profession "see" the situations connected to their domain (as opposed to members of other professions or laics). This chapter first defines professional vision and describes the methodology and results of research studies that dealt with this issue. Then it introduces our research instrument for investigating professional vision together with the results of its testing during the pilot study. Towards the end, we will suggest the prospect of future research and its significance for educational theory as well as practice.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Janík, T., Pešková, K. et al. Školní vzdělávání: podmínky, kurikulum, aktéři, procesy, výsledky
ISBN
9788021061323
Počet stran výsledku
17
Strana od-do
131-147
Počet stran knihy
354
Název nakladatele
Masarykova univerzita
Místo vydání
Brno
Kód UT WoS kapitoly
—