Profesní vidění učitelů a jeho rozvíjení prostřednictvím videoklubů
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F16%3A00088736" target="_blank" >RIV/00216224:14410/16:00088736 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://munispace.muni.cz/index.php/munispace/catalog/book/858" target="_blank" >https://munispace.muni.cz/index.php/munispace/catalog/book/858</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-8305-2016" target="_blank" >10.5817/CZ.MUNI.M210-8305-2016</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Profesní vidění učitelů a jeho rozvíjení prostřednictvím videoklubů
Popis výsledku v původním jazyce
Příslušníci různých profesí se odlišují nejen svými znalostmi, dovednostmi a činnostmi, které vykonávají, ale také tím, jak vnímají – vidí – situace, které se vztahují k výkonu profese: odlišují se svým profesním viděním. Tato kniha je výsledkem výzkumného projektu Profesní vidění a jeho rozvíjení prostřednictvím analýzy založené na videu (z pohledu učitelů angličtiny jako cizího jazyka) (2013-2016). Kladla si za cíl uvést koncept profesního vidění do domácího odborného diskursu a vytvořit a výzkumně ověřit koncepci profesních videoklubů jakožto možností rozvíjení profesního vidění učitelů. Výzkumná část knihy představuje s oporou o kvalitativní studie nejen povahu profesního vidění učitelů anglického jazyka, ale i to, jak se změnilo po účasti ve videoklubech. Kniha chce přispět k diskusi o profesním vidění jako součásti profesionality učitele a o možnostech využití profesních učících se komunit a videosekvencí výuky ve vzdělávání učitelů. e-ISBN 978-80-210-8305-9
Název v anglickém jazyce
Teachers' professional vision and its development through videoclubs
Popis výsledku anglicky
Members of various professions differ not only in their knowledge, skills, and activities they perform but also in how they perceive – or see – the situations that are part of their professional practice: they differ in their professional vision. This book is a result of the research project Exploring professional vision and its development through video-based analysis (from the perspective of teachers of English as a foreign language) (2013-2016). It aims to introduce the concept of professional vision into Czech educational science discourse and set up and empirically evaluate videoclubs as a means of developing teachers professional vision. Based on qualitative studies, the empirical part of the paper describes English teachers professional vision and its changes after videoclubs. The book aims to contribute to the discussion on professional vision as part of teachers professionality and on the possibilities of using learning communities and videos in teacher education. e-ISBN 978-80-210-8305-9
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA13-21961S" target="_blank" >GA13-21961S: Profesní vidění a jeho rozvíjení prostřednictvím analýzy založené na videu (z pohledu učitelů angličtiny jako cizího jazyka)</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
9788021083042
Počet stran knihy
154
Název nakladatele
Masarykova univerzita
Místo vydání
Brno
Kód UT WoS knihy
—