Videokluby jako forma profesního vzdělávání učitelů: otevřenost komunikace z pohledu učitelů
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F16%3A00088680" target="_blank" >RIV/00216224:14410/16:00088680 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://pages.pedf.cuni.cz/pedagogika/?attachment_id=11540&edmc=11540" target="_blank" >http://pages.pedf.cuni.cz/pedagogika/?attachment_id=11540&edmc=11540</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.14712/23362189.2016.351" target="_blank" >10.14712/23362189.2016.351</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Videokluby jako forma profesního vzdělávání učitelů: otevřenost komunikace z pohledu učitelů
Popis výsledku v původním jazyce
Tato studie se zabývá videokluby jakožto intenzivní formou profesního vzdělávání učitelů. V teoretické části se zaměřuje na profesní učící se komunity a na využití videosekvencí v rámci profesního rozvoje učitelů. Poté je představeno naše pojetí videoklubů pro učitele anglického jazyka na základních školách. Cílem předkládané studie bylo prozkoumat, jak účastníci videoklubů popisují svou zkušenost s touto formou profesního rozvoje, především své vnímání otevřenosti a kritičnosti ve videoklubech. Videoklubů se zúčastnilo 11 učitelů anglického jazyka, kteří pracovali ve třech skupinách. Zdrojem dat byly polostrukturované rozhovory s jednotlivými účastníky, přepisy videozáznamů posledního setkání videoklubů a e-mailové zpětné vazby účastníků, které psali po každém ze setkání. Data byla zpracována metodou tematické analýzy. Výsledky naznačují, že ačkoli učitelé popisovali atmosféru videoklubů jako příjemnou a otevřenou, zjevně pociťovali nedostatek kritiky a přítomnost diplomacie a korektnosti.
Název v anglickém jazyce
Videoclubs as a form of professional development: How open is the communication from the teachers’ perspective
Popis výsledku anglicky
The study focuses on videoclubs as a form of intensive teacher education programme. The theoretical part discusses professional learning communities and the use of video in teacher education. Following this, our realization of videoclubs for teachers of English as a foreign language at basic schools is introduced. This study aims to investigate videoclub participants’ experience with this form of teacher education, focussing especially on their views on how open and critical the communication in videoclubs was. 11 teachers of English as a foreign language took part in our study, working in three stable groups. The data included transcripts of semistructured interviews with individual participants, transcripts of the last videoclub meetings where teachers had a chance to provide facilitators with feedback, and e-mail feedback that the teachers sent in after each videoclub meeting. Thematic analysis was used to fulfil the research aims.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA13-21961S" target="_blank" >GA13-21961S: Profesní vidění a jeho rozvíjení prostřednictvím analýzy založené na videu (z pohledu učitelů angličtiny jako cizího jazyka)</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Pedagogika
ISSN
0031-3815
e-ISSN
—
Svazek periodika
66
Číslo periodika v rámci svazku
4
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
19
Strana od-do
443-461
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—