Sociální dovednosti učitele jako důležité determinant efektivní interakce učitel-žák ve výuce angličtiny na střední škole.
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F16%3A43891214" target="_blank" >RIV/60076658:12410/16:43891214 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.karolinum.cz" target="_blank" >http://www.karolinum.cz</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Sociální dovednosti učitele jako důležité determinant efektivní interakce učitel-žák ve výuce angličtiny na střední škole.
Popis výsledku v původním jazyce
S rostoucím významem anglictiny nejen jako cizího, ale i jako mezinárodního dorozumívacího jazyka je stále vetší pozornost venována efektivite cizojazycné výuky. Príspevek predkládá dílcí výsledky výzkumu, který prispívá k objasnení problematiky cizojazycné výuky zkoumáním pusobení psychosociálních faktoru na efektivitu edukacní interakce ve výuce anglictiny komunikacní metodou. První cást príspevku strucne charakterizuje komunikacní metodu v edukacní interakci ve výuce anglictiny, aktéry této interakce a roli sociálních dovedností v profesní kompetenci ucitele anglictiny. Druhá cást prezentuje vybrané výsledky výzkumu edukacního stylu ucitelu anglictiny a analýzu konkrétní inter- akce v jejich vyucovacích hodinách. Výsledky prináší podnetná zjištení týkající se puso- bení sociálních dovedností ucitele na efektivitu edukacní interakce ve výuce anglictiny komunikacní metodou.
Název v anglickém jazyce
Teacher's Social Skills as Fundamental Determinats of Efficient Interaction Between Teachers and Students in English Lessons at Secondary School
Popis výsledku anglicky
English gets still more relevance as a foreign language as well as an international communication language and thus, the eficiency of its education has also gained more attention. The paper presents partial results of a research study which surveyed an impact of psycho-social factors on the eficiency of educational interactions in English lessons conducted by communication method. The first part of the paper summarizes main principles of the communication approach in English lessons, participants of such interactions, and a role of social skills as a part of professional competences of English teachers. The second part introduces results of English teachers' educational styles and an analysis of particular interactions in their lessons. The outcomes show how teachers' social skills affect educational interactions in English lessons conducted by communication method.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AN - Psychologie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Psychologie pro praxi
ISSN
1803-8670
e-ISSN
—
Svazek periodika
1
Číslo periodika v rámci svazku
1-2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
13
Strana od-do
21-33
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—