Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Supporting English Acquisition Through the Teacher's Social Skills

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F15%3A43889140" target="_blank" >RIV/60076658:12410/15:43889140 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Supporting English Acquisition Through the Teacher's Social Skills

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Foreign language classroom interaction is highly specific in that the target language is both the tool and the ultimate end-goal of instruction. The processes applied in the target language interactions are closely linked to social functions and social milieu, in this case within the classroom environment. Being considered as instrumental in effectively and creatively realizing the processes of foreign language interactions, social skills are an important constituent of the English language teacher's professional competence. The paper presents findings of the research focusing on analysing the role of social skills within the foreign language interactions and discourse implemented by secondary school teachers of English. The research was of a qualitative/quantitative character with the data acquired with the help of a questionnaire and a structured observation. First, the teacher-student interactions were analysed on the basis of two dimensions reflecting social skills: educational man

  • Název v anglickém jazyce

    Supporting English Acquisition Through the Teacher's Social Skills

  • Popis výsledku anglicky

    Foreign language classroom interaction is highly specific in that the target language is both the tool and the ultimate end-goal of instruction. The processes applied in the target language interactions are closely linked to social functions and social milieu, in this case within the classroom environment. Being considered as instrumental in effectively and creatively realizing the processes of foreign language interactions, social skills are an important constituent of the English language teacher's professional competence. The paper presents findings of the research focusing on analysing the role of social skills within the foreign language interactions and discourse implemented by secondary school teachers of English. The research was of a qualitative/quantitative character with the data acquired with the help of a questionnaire and a structured observation. First, the teacher-student interactions were analysed on the basis of two dimensions reflecting social skills: educational man

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AI - Jazykověda

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Learner Corpora and English Acquisition

  • ISBN

    978-80-7395-946-3

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    187-198

  • Počet stran knihy

    227

  • Název nakladatele

    Univerzita Pardubice

  • Místo vydání

    Pardubice

  • Kód UT WoS kapitoly