Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Benefits of videoclubs for future teachers training

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F18%3A10389274" target="_blank" >RIV/00216208:11320/18:10389274 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/00216208:11410/18:10389274

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Benefits of videoclubs for future teachers training

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Video has become a regular part of teachers&apos; training. The impact of videoclubs on the development of teachers&apos; professional competences is described by many studies. Our research focuses on how future teachers of mathematics and art education assess the benefits of videoclubs for their professional development. The probe is part of a wider research project which takes place at Charles University. Within its framework, in the autumn of 2016, five videoclubs were organized for future teachers of various subjects. Here we analyse the statements of pre-service teachers of mathematics and art education, which they provided in the questionnaires at the conclusion of these videoclubs. We use the qualitative method of Grounded Theory. We select five questionnaire items aimed at students&apos; self-development. We note the differences in the perception of the benefits of videoclubs between students of mathematics and art education.

  • Název v anglickém jazyce

    Benefits of videoclubs for future teachers training

  • Popis výsledku anglicky

    Video has become a regular part of teachers&apos; training. The impact of videoclubs on the development of teachers&apos; professional competences is described by many studies. Our research focuses on how future teachers of mathematics and art education assess the benefits of videoclubs for their professional development. The probe is part of a wider research project which takes place at Charles University. Within its framework, in the autumn of 2016, five videoclubs were organized for future teachers of various subjects. Here we analyse the statements of pre-service teachers of mathematics and art education, which they provided in the questionnaires at the conclusion of these videoclubs. We use the qualitative method of Grounded Theory. We select five questionnaire items aimed at students&apos; self-development. We note the differences in the perception of the benefits of videoclubs between students of mathematics and art education.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 15th International Conference Efficiency and Responsibility in Education 2018

  • ISBN

    978-80-213-2858-7

  • ISSN

    2336-744X

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    299-306

  • Název nakladatele

    Czech University of Life Sciences

  • Místo vydání

    Prague

  • Místo konání akce

    Prague

  • Datum konání akce

    7. 6. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000452558300037