Vzdelavatele budoucich ucitelu v "roli modelu" pro studenty ucitelstvi
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F16%3A43891392" target="_blank" >RIV/60076658:12410/16:43891392 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Vzdelavatele budoucich ucitelu v "roli modelu" pro studenty ucitelstvi
Popis výsledku v původním jazyce
V příspěvku se zabývá nepříliš frekventovanou problematikou vzdělavatelů budoucích učitelů a jejich rolí při rozvoji profesních kompetencí budoucích učitelů v průběhu pregraduální přípravy. Nejprve je čtenář seznámen s problematikou vzdělavatelů budoucích učitelů, s konceptem profesních kompetencí vzdělavatelů budoucích učitelů a s nimi souvisejícím konceptem "Role modelu". V empirické části jsou představena dílčí data ze širšího souboru výzkumu. Cílem výzkumného šetření bylo prozkoumat, jak vnímají studenti své vzdělavatele v pozici "Role modelu" a zda se jimi cítí být ovlivněni pro svou budoucí profesi učitele. Výzkumná otázka byla "V jakých situacích byl pro studenty jejich vzdělavatel budoucích učitelů v roli modelu?" Ke sběru dat byla zvolena metoda dotazníku s otevřenými otázkami
Název v anglickém jazyce
Educators of Pre-service Teachers as a "Role Model" for Future Teachers
Popis výsledku anglicky
The paper follows up the question of educators of future teachers and their role in the development of professional competences of future teachers during undergraduate study. We consider this question to be rarely conceptualized. The theoretical part of the paper consists of topics concerning the question of future teachers' educators, the question of professional competencies educators and related concept of "the role/position of the model". The empirical part is based on the partial data from larger research. The aim of the research was to assess the students' attitudes in two was. Firstly, if students take educators for possible model and secondly if they feel the educators influence them in the context of their future profession. The exact research question was: "In which situation educators are in the position of model for the students - future teachers?" The data were collected by means of open - ended questionnaires.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Ucit se byt ucitelem. K vybranym problemum ucitelskeho vzdelavani.
ISBN
978-80-246-3465-4
Počet stran výsledku
18
Strana od-do
137-154
Počet stran knihy
170
Název nakladatele
Karolinum 2016
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS kapitoly
—