Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Vzdelavatele budoucich ucitelu v "roli modelu" pro studenty ucitelstvi

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F16%3A43891392" target="_blank" >RIV/60076658:12410/16:43891392 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Vzdelavatele budoucich ucitelu v "roli modelu" pro studenty ucitelstvi

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V příspěvku se zabývá nepříliš frekventovanou problematikou vzdělavatelů budoucích učitelů a jejich rolí při rozvoji profesních kompetencí budoucích učitelů v průběhu pregraduální přípravy. Nejprve je čtenář seznámen s problematikou vzdělavatelů budoucích učitelů, s konceptem profesních kompetencí vzdělavatelů budoucích učitelů a s nimi souvisejícím konceptem "Role modelu". V empirické části jsou představena dílčí data ze širšího souboru výzkumu. Cílem výzkumného šetření bylo prozkoumat, jak vnímají studenti své vzdělavatele v pozici "Role modelu" a zda se jimi cítí být ovlivněni pro svou budoucí profesi učitele. Výzkumná otázka byla "V jakých situacích byl pro studenty jejich vzdělavatel budoucích učitelů v roli modelu?" Ke sběru dat byla zvolena metoda dotazníku s otevřenými otázkami

  • Název v anglickém jazyce

    Educators of Pre-service Teachers as a "Role Model" for Future Teachers

  • Popis výsledku anglicky

    The paper follows up the question of educators of future teachers and their role in the development of professional competences of future teachers during undergraduate study. We consider this question to be rarely conceptualized. The theoretical part of the paper consists of topics concerning the question of future teachers' educators, the question of professional competencies educators and related concept of "the role/position of the model". The empirical part is based on the partial data from larger research. The aim of the research was to assess the students' attitudes in two was. Firstly, if students take educators for possible model and secondly if they feel the educators influence them in the context of their future profession. The exact research question was: "In which situation educators are in the position of model for the students - future teachers?" The data were collected by means of open - ended questionnaires.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Ucit se byt ucitelem. K vybranym problemum ucitelskeho vzdelavani.

  • ISBN

    978-80-246-3465-4

  • Počet stran výsledku

    18

  • Strana od-do

    137-154

  • Počet stran knihy

    170

  • Název nakladatele

    Karolinum 2016

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS kapitoly