Od praxe k teorii ve vzdělávání učitelů: Rozvoj profesního vidění a didaktické znalosti obsahu v rámci videoklubů
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F23%3A10469812" target="_blank" >RIV/00216208:11410/23:10469812 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Od praxe k teorii ve vzdělávání učitelů: Rozvoj profesního vidění a didaktické znalosti obsahu v rámci videoklubů
Popis výsledku v původním jazyce
Oborová didaktika představuje nedílnou součást učitelské přípravy napříč všemi aprobačními předměty, ale i stupni vzdělávání. Kniha je o přípravném vzdělávání učitelů anglického jazyka, pojednává však zejména o využití videozáznamů reálné výuky v rámci tzv. Videoklubů jako součásti oborově didaktické přípravy. Jedná se o specializovaný přístup zaměřený na rozvoj didaktické znalosti obsahu a profesního vidění budoucích učitelů anglického jazyka, tedy toho, čeho si ve výuce všímají, a jak o viděném uvažují, a to především v kontextu didaktiky anglického jazyka a ve vztahu k výuce anglického jazyka. Přestože těžiště knihy spočívá v odhalování povahy profesního vidění, je úzce provázáno s profesním věděním a jednáním. Na základě teoretických východisek rozvoje (nejen) profesního vidění prostřednictvím Videoklubů na pozadí konceptu reflektivní praxe a propojení teoretické a praktické složky učitelské přípravy, přináší kniha výsledky výzkumného šetření, v rámci něhož byly ověřovány různé typy Videoklubů. Věříme, že kniha poslouží jako cenný zdroj teoretických i empirických poznatků, ale i jako inspirace pro pojetí přípravného vzdělávání učitelů.
Název v anglickém jazyce
From practice to theory in teacher education: developing professional vision and pedagogical content knowledge in video clubs
Popis výsledku anglicky
Subject didactics is an integral part of teacher training across all subjects and levels of education. The book is about the pre-service training of English language teachers, but it deals in particular with the use of video recordings of real teaching in the context of the so-called Video Clubs as part of subject didactic training. It is a specialised approach aimed at developing prospective English language teachers' pedagogical content knowledge and professional vision, i.e. what they notice in teaching and how they think about what they see, especially in the context of English language didactics and in relation to English language teaching. Although the focus of the book is on revealing the nature of professional seeing, it is closely intertwined with professional knowing and doing. Based on the theoretical underpinnings of the development of (not only) professional vision through Videoclubs against the background of the concept of reflective practice and the linking of the theoretical and practical components of teacher training, the book presents the results of a research investigation in which different types of Videoclubs were tested. We believe that the book will serve as a valuable source of theoretical and empirical knowledge, as well as an inspiration for the concept of teacher preparation.
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-246-5334-1
Počet stran knihy
547
Název nakladatele
Karolinum
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS knihy
—