Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Professional vision of future English language teachers: subject-specific noticing and knowledge-based reasoning

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F17%3A10369912" target="_blank" >RIV/00216208:11410/17:10369912 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.pdf.upol.cz/fileadmin/userdata/PdF/ePedagogium/e-Pedagogiumi_2-2017online.pdf" target="_blank" >https://www.pdf.upol.cz/fileadmin/userdata/PdF/ePedagogium/e-Pedagogiumi_2-2017online.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Professional vision of future English language teachers: subject-specific noticing and knowledge-based reasoning

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The article focuses on future English language teachers&apos; professional vision. Specifically, we explore what important subject-specific moments they notice in a lesson, i.e. noticing or selected attention; and how they reason about these moments, i.e. knowledge-based reasoning. We focus on important moments related to the subject of teaching English / English language teaching methodology at the end of their master studies. Students were asked to write an unstructured reflection based on an observation of videoed English language lesson. The reflections were analysed in comparison to expert analysis of the lesson. Students approximately commented two important moments (experts six) and most of their comment were of descriptive and evaluative nature. They did not show any deep ability to connect the seen to some underlying theory, nor to provide some theory-based alterations or predictions.

  • Název v anglickém jazyce

    Professional vision of future English language teachers: subject-specific noticing and knowledge-based reasoning

  • Popis výsledku anglicky

    The article focuses on future English language teachers&apos; professional vision. Specifically, we explore what important subject-specific moments they notice in a lesson, i.e. noticing or selected attention; and how they reason about these moments, i.e. knowledge-based reasoning. We focus on important moments related to the subject of teaching English / English language teaching methodology at the end of their master studies. Students were asked to write an unstructured reflection based on an observation of videoed English language lesson. The reflections were analysed in comparison to expert analysis of the lesson. Students approximately commented two important moments (experts six) and most of their comment were of descriptive and evaluative nature. They did not show any deep ability to connect the seen to some underlying theory, nor to provide some theory-based alterations or predictions.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    e-Pedagogium [print]

  • ISSN

    1213-7758

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    Neuveden

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    38-49

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus