Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Evoluční terminologie v gymnaziální výuce biologie

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F13%3A10191910" target="_blank" >RIV/00216208:11310/13:10191910 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Evoluční terminologie v gymnaziální výuce biologie

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Evoluční biologie patří mezi jednu z nejdůležitějších biologických disciplín, protože utváří paradigmatické pozadí celé moderní biologie. Terminologie oboru je pak klíčovým komunikačním médiem, díky kterému dochází k předávání informací. Předkládaný výzkum analyzuje evoluční terminologii používanou při výuce biologie gymnaziálními učiteli. Jde se o výsledky předvýzkumu, který proběhl metodou dotazníkového šetření a rozhovorů a zúčastnilo se ho třicet gymnaziálních učitelů biologie z Prahy. Dotazníková část šetření cílila na subjektivní hodnocení důležitosti jednotlivých evolučních termínů v rámci gymnaziální výuky a porozumění jejich významu. Pro zpracování výsledků byl použit program Microsoft Excel 2007. Výsledky předvýzkumu upozornily na několik skutečností: 1. Mezi základní evoluční pojmy řadí učitelé bez váhání genetickou terminologii, což poukazuje na neodarwinistické vnímání evolučních témat, které ovšem je, jak prozradily rozhovory, nereflektované. 2. Středoškolští učitelé biol

  • Název v anglickém jazyce

    Evolutionary terminology in grammar school biology teaching

  • Popis výsledku anglicky

    Terminology of each branch of knowledge represents an important communication medium, due which information and knowledge are mediated to others. This article analyse evolutionary terminology used by grammar school teachers during biology lessons. In total 30 teachers from 26 Prague grammar school were given a questionnaire and they were polled in the first part of wider research. We discover that: 1. Grammar school teachers confuse quite often terms like "environmental"/"nature selection" or "Darwinism"/"Darwin's evolutionary theory". 2. Some genetic terms belong according teachers also to the key evolutionary terms; it seems - teachers understand evolution from the neodarwinian point of view despite the do not reflect it. 3. Endosymbiosis is the mostacquaintance post-darwinian evolutionary theory among grammar school teachers.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů