Environmentálně pojaté školní chemické experimenty
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F14%3A10281100" target="_blank" >RIV/00216208:11310/14:10281100 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Environmentálně pojaté školní chemické experimenty
Popis výsledku v původním jazyce
Téma environmentální chemické experimenty je značně interdisciplinární, zasahující i do jiných vzdělávacích oblastí a oborů, než pouze do chemie. V příspěvku je zmíněna situace environmentálního vzdělávání v našich základních i středních školách v oblasti zastoupení vybraných environmentálních témat i experimentů, které se vyskytují v učebnicích. Pro porozumění problematice byl vytvořen zásobník námětů na environmentální experimenty a k tomu další učební materiály na podporu environmentální výuky chemie. Experimenty demonstrují princip, vznik, původ i řešení různých environmentálních problémů. Součástí materiálů jsou i pracovní listy s různými typy otázek, doplňovaček, úkolů, práce s textem, vyhledávání informací apod. Hlavním cílem všech materiálů jezároveň vytvořit kladný vztah k dějům, které vnímáme kolem nás v přírodě.
Název v anglickém jazyce
Environmentally Focused School Chemical experiments
Popis výsledku anglicky
The theme of environmental chemical experiments is very interdisciplinary and extends into other educational areas and disciplines than only into chemistry. The paper mentions the situation of environmental education in grammar and secondary schools according to the representation of environmental topics and experiments that appear in textbooks. For a better understanding of problems we have created the reservoir of suggestions for environmental experiments and other educational materials to support teaching and learning of environmental chemistry. Presented experiments can demonstrate the principles, origin, formation, prevention or solutions of various environmental problems. As a part of the learning materials there are worksheets with different types of questions, tasks, work with text, information, etc. The main aim of materials is to create positive relationship with processes which you can see in nature.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Výzkum, teorie a praxe v didaktice chemie / Přírodovědné a technologické vzdělávání pro XXI. století
ISBN
978-80-7435-417-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
450-457
Název nakladatele
Gaudeamus při Univerzitě Hradec Králové
Místo vydání
Hradec Králové
Místo konání akce
Hradec Králové, CZ
Datum konání akce
15. 9. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—