Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Environmentálně pojaté školní chemické experimenty

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F14%3A10281100" target="_blank" >RIV/00216208:11310/14:10281100 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Environmentálně pojaté školní chemické experimenty

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Téma environmentální chemické experimenty je značně interdisciplinární, zasahující i do jiných vzdělávacích oblastí a oborů, než pouze do chemie. V příspěvku je zmíněna situace environmentálního vzdělávání v našich základních i středních školách v oblasti zastoupení vybraných environmentálních témat i experimentů, které se vyskytují v učebnicích. Pro porozumění problematice byl vytvořen zásobník námětů na environmentální experimenty a k tomu další učební materiály na podporu environmentální výuky chemie. Experimenty demonstrují princip, vznik, původ i řešení různých environmentálních problémů. Součástí materiálů jsou i pracovní listy s různými typy otázek, doplňovaček, úkolů, práce s textem, vyhledávání informací apod. Hlavním cílem všech materiálů jezároveň vytvořit kladný vztah k dějům, které vnímáme kolem nás v přírodě.

  • Název v anglickém jazyce

    Environmentally Focused School Chemical experiments

  • Popis výsledku anglicky

    The theme of environmental chemical experiments is very interdisciplinary and extends into other educational areas and disciplines than only into chemistry. The paper mentions the situation of environmental education in grammar and secondary schools according to the representation of environmental topics and experiments that appear in textbooks. For a better understanding of problems we have created the reservoir of suggestions for environmental experiments and other educational materials to support teaching and learning of environmental chemistry. Presented experiments can demonstrate the principles, origin, formation, prevention or solutions of various environmental problems. As a part of the learning materials there are worksheets with different types of questions, tasks, work with text, information, etc. The main aim of materials is to create positive relationship with processes which you can see in nature.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Výzkum, teorie a praxe v didaktice chemie / Přírodovědné a technologické vzdělávání pro XXI. století

  • ISBN

    978-80-7435-417-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    450-457

  • Název nakladatele

    Gaudeamus při Univerzitě Hradec Králové

  • Místo vydání

    Hradec Králové

  • Místo konání akce

    Hradec Králové, CZ

  • Datum konání akce

    15. 9. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku