Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Activities with sensors in laboratory of biology: students' motivation and understanding the activities

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F14%3A10289180" target="_blank" >RIV/00216208:11310/14:10289180 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://uatacz.up.krakow.pl/~wwwchemia/zdch/index.php/ksiazki-skrypty-podreczniki/199-experiments-in-teaching-and-learning-natural-sciences1" target="_blank" >http://uatacz.up.krakow.pl/~wwwchemia/zdch/index.php/ksiazki-skrypty-podreczniki/199-experiments-in-teaching-and-learning-natural-sciences1</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Activities with sensors in laboratory of biology: students' motivation and understanding the activities

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The contribution is focused on results of evaluation of activities designed in a framework of European project COMBLAB. The main aim of the project is to design and implement the research based learning materials for students and teaching materials for teachers on the background of Microcomputer-Based Laboratories (MBL). The subjects of the project interest are Physics, Chemistry and Biology. In conclusion, recognizing the level of students' motivational orientation is needed not only to know the student's interest in performing the MBL activities but also to find out whether the students are competent in filling in the questionnaires used to evaluate the activity tasks. We found out that mainly initial motivational orientations strongly depend on particular school attended by a student and only weakly depend on gender. The most of the students reported that they understood the activities. However, after deeper investigation diverse level of understanding was confirmed.

  • Název v anglickém jazyce

    Activities with sensors in laboratory of biology: students' motivation and understanding the activities

  • Popis výsledku anglicky

    The contribution is focused on results of evaluation of activities designed in a framework of European project COMBLAB. The main aim of the project is to design and implement the research based learning materials for students and teaching materials for teachers on the background of Microcomputer-Based Laboratories (MBL). The subjects of the project interest are Physics, Chemistry and Biology. In conclusion, recognizing the level of students' motivational orientation is needed not only to know the student's interest in performing the MBL activities but also to find out whether the students are competent in filling in the questionnaires used to evaluate the activity tasks. We found out that mainly initial motivational orientations strongly depend on particular school attended by a student and only weakly depend on gender. The most of the students reported that they understood the activities. However, after deeper investigation diverse level of understanding was confirmed.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    O - Projekt operacniho programu

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Experiments in teaching and learning natural sciences

  • ISBN

    978-83-7271-878-5

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    25-33

  • Počet stran knihy

    145

  • Název nakladatele

    Pedagogical University of Kraków, Kraków

  • Místo vydání

    Kraków

  • Kód UT WoS kapitoly