Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Ulice jako veřejný prostor

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F15%3A10312586" target="_blank" >RIV/00216208:11310/15:10312586 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Ulice jako veřejný prostor

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Veřejné prostory jsou po staletí místy pro setkávání lidí. Po období stagnace zájmu o ně, které souviselo především s rozvojem automobilismu, se od 90. let minulého století problematikou veřejných prostorů zabývají architekti a urbanisté, geografové a sociologové. Také veřejnost a politici k nim upírají stále více pozornosti. Článek nabízí přehled kategorií městských veřejných prostorů se zaměřením na ulice. V závěru předkládá návrh školního projektu, který by měl žáky přivést k základním znalostem o veřejných prostorech a dovednosti hodnotit jejich kvalitu.

  • Název v anglickém jazyce

    Street as a public space

  • Popis výsledku anglicky

    For centuries, public spaces have been for people places to meet. After a period of stagnation of interest in them, which was mainly related to the development of the automobile, since the 1990s many architects and urban planners, geographers and sociologists have been dealing with the questions about public spaces. Also, the public and politicians to focus more and more attention on them. The article offers an overview of the categories of urban public spaces with the focus on street. In conclusion, itproposes a school project by which students should get the basic knowledge about public spaces and skills to evaluate their quality.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Geografické rozhledy

  • ISSN

    1210-3004

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    25

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    2

  • Strana od-do

    6-7

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus