Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Analýza učebnic biologie, dějepisu a matematiky z hlediska rozvoje mapových dovedností

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F15%3A10312653" target="_blank" >RIV/00216208:11310/15:10312653 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Analýza učebnic biologie, dějepisu a matematiky z hlediska rozvoje mapových dovedností

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Studie prezentuje vybrané výsledky analýzy učebnic biologie, dějepisu a matematiky, jejímž hlavním cílem bylo identifikování míry rozvoje mapových dovedností v těchto nejvyužívanějších učebních pomůckách. Výsledky mimo jiné poukázaly na značnou nahodilost výskytu map a úloh na práci s mapou v učebnicích matematiky a biologie a taktéž na převažující rozvoj kognitivně méně náročných mapových dovedností. V závěru článku jsou získané poznatky porovnány a diskutovány se závěry tematicky souvisejících studií.

  • Název v anglickém jazyce

    Development of map skills in biology, history and mathematics textbooks

  • Popis výsledku anglicky

    The study presents selected results of an analysis of biology, history and mathematics textbooks, with particular attention devoted to the development of map skills facilitated by these educational tools. Among other information, results show considerable randomness in the presence of maps and map utilizing learning tasks in mathematics and biology textbooks, and furthermore the predominant development of less cognitively demanding map skills. At the end of this study, selected findings are compared anddiscussed with the results of works with similar focus.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GBP410%2F12%2FG113" target="_blank" >GBP410/12/G113: Výzkumné centrum historické geografie</a><br>

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Informace České geografické společnosti

  • ISSN

    1213-1075

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    34

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

    1-16

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus