Analýza učebnic biologie, dějepisu a matematiky z hlediska rozvoje mapových dovedností
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F15%3A10312653" target="_blank" >RIV/00216208:11310/15:10312653 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Analýza učebnic biologie, dějepisu a matematiky z hlediska rozvoje mapových dovedností
Popis výsledku v původním jazyce
Studie prezentuje vybrané výsledky analýzy učebnic biologie, dějepisu a matematiky, jejímž hlavním cílem bylo identifikování míry rozvoje mapových dovedností v těchto nejvyužívanějších učebních pomůckách. Výsledky mimo jiné poukázaly na značnou nahodilost výskytu map a úloh na práci s mapou v učebnicích matematiky a biologie a taktéž na převažující rozvoj kognitivně méně náročných mapových dovedností. V závěru článku jsou získané poznatky porovnány a diskutovány se závěry tematicky souvisejících studií.
Název v anglickém jazyce
Development of map skills in biology, history and mathematics textbooks
Popis výsledku anglicky
The study presents selected results of an analysis of biology, history and mathematics textbooks, with particular attention devoted to the development of map skills facilitated by these educational tools. Among other information, results show considerable randomness in the presence of maps and map utilizing learning tasks in mathematics and biology textbooks, and furthermore the predominant development of less cognitively demanding map skills. At the end of this study, selected findings are compared anddiscussed with the results of works with similar focus.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GBP410%2F12%2FG113" target="_blank" >GBP410/12/G113: Výzkumné centrum historické geografie</a><br>
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Informace České geografické společnosti
ISSN
1213-1075
e-ISSN
—
Svazek periodika
34
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
16
Strana od-do
1-16
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—