Návaznost biologického učiva na příkladu tematického celku Biologie rostlin
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F18%3A00106401" target="_blank" >RIV/00216224:14410/18:00106401 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://pages.pedf.cuni.cz/kbes/files/2018/09/Trendy_2018_-sborn%C3%ADk_ke_zve%C5%99ejn%C4%9Bn%C3%AD.pdf" target="_blank" >http://pages.pedf.cuni.cz/kbes/files/2018/09/Trendy_2018_-sborn%C3%ADk_ke_zve%C5%99ejn%C4%9Bn%C3%AD.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Návaznost biologického učiva na příkladu tematického celku Biologie rostlin
Popis výsledku v původním jazyce
Budoucí učitelé se během svých příprav potýkají s otázkou, jak navázat na učivo na 1. stupně. Příspěvek předkládá výsledky pilotní studie rozpracování návaznosti biologického učiva prezentovaného žákům 2. stupně ZŠ v rámci vzdělávacího oboru Přírodopis na učivo vzdělávacího oboru Člověk a jeho svět. Jako modelové učivo pro rozpracování návaznosti bylo v pilotní studii zvoleno učivo tematického celku Biologie rostlin. Na základě analýzy kurikulárních dokumentů a vybraných učebnic přírodopisu bylo porovnáno učivo, očekávané výstupy a konkrétní pojmy prezentované v rámci Biologie rostlin v učebnicích pro 1. a 2. stupeň ZŠ.
Název v anglickém jazyce
The Continuity of Biological Curriculum on the Example of the Thematic Unit Plant Biology
Popis výsledku anglicky
Future teachers are faced with the question how to connect curriculum of elementary school with the curriculum of primary school. The paper presents the results of the pilot study on continuity of the biological curriculum presented to pupils of elementary school within the subject of the education Natural Sciences to the subject of the education Man and His World presented to pupils at primary school. As a model curriculum for the development of continuity was selected the thematic unit Plant Biology in a pilot study. Based on the analysis of curriculum documents and selected textbooks of Natural Sciences, the curriculum, expected outputs and concrete concepts presented in Plant Biology in textbooks for elementary and primary schools were compared.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů